دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد؛

شرکت بیش از ۱ میلیون نفر در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی/ مشارکت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه فرهنگی و اجرایی

رمضاني

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: شبکه گسترده‌ای برای برگزاری این برنامه شکل گرفته، به طوریکه بیش از ۲ هزار و ششصد دستگاه فرهنگی و اجرایی در برگزاری آن مشارکت داشتند. فکر می‌کنم در کمتر برنامه ای در حوزه فرهنگی کشور چنین عدد و انسجامی از اضلاع فرهنگی برای برگزاری یک برنامه کتابخوانی و فرهنگی مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، با تقدیر از برگزار کنندگان و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره طی سخنانی گفت: در آستانه دهه با فضیلت و پربرکت کرامت هستیم و ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را در پیش داریم. ان‌شاءالله برکات این ایام و این روزها شامل حال همه عزیزان شود. همچنین یاد می کنم از هموطنان عزیزم در آبادان که در پی آن حادثه تلخ داغدار شدند و جان خود را از دست دادند. امیدواریم مجروحان این حادثه نیز هرچه زودتر صحت و سلامتی خود را به دست آورند.

وی افزود: تشکر ویژه و خاص از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای دکتر اسماعیلی دارم که با وجود مشغله های فراوانی که شاهد و ناظر آن هستم، رنج سفر را پذیرفتند و به احترام برگزیدگان و بیش از یک میلیون عزیزی که در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کرده اند، در این جلسه حضور پیدا کردند. همچنین از جناب آقای مختارپور دبیرکل سابق نهاد تشکر می کنم که شروع این جشنواره با همت و درایت ایشان بود.

دبیرکل نهاد با اشاره به ارادت قلبی ایرانیان به امام هشتم شیعیان گفت: خاستگاه و پایگاه شبکه ای که این برنامه را برگزار کرده ابتدا از حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام آغاز شده است؛ نقطه ای در شمال شرق کشور یعنی از خراسان رضوی؛ جایی که قلب همه ما به آنجا پیوند خورده؛ جایی که هر زمان دلمان می گیرد آنجا را یاد می کنیم و اگر امکانش را داشته باشیم به آنجا سفر می‌کنیم و اگر این امکان نباشد روح و قلب مان را روانه آنجا می کنیم. در ادامه منطقه دیگری در میانه کشور یعنی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و سپس حضرت شاهچراغ (علیه السلام) به عنوان حرم سوم اهل بیت شبکه و ساختار برگزار کننده جشنواره کتابخوانی رضوی را شکل داده اند. 

مهدی رمضانی با اشاره به برخی تلاش‌های مذبوحانه در حوزه فرهنگ و هنر در روزهای اخیر گفت: یک شبکه به هم پیچیده، پیوسته، ساختارمند و هدفدار در حال راهبری این موضوع است اما غافل از اینکه اقدامات صورت گرفته خاکستر پاشیدن به صورت خورشید است. این اتفاق و برگزاری این برنامه بر اساس برنامه ریزی قبلی نبوده، اما همزمان شدن آن با برخی رویدادهای تلخ در حوزه فرهنگ و هنر را به مثابه نشانه‌ای می بینم که خدا برای پاسخ دادن به این موضوعات طراحی می کند؛ حرکتی که با مشارکت بیش از یک میلیون نفر در این دوره از جشنواره و قریب به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دوره قبل همراه شد و خیل عظیمی از کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و خانواده ها با نام حضرت علی بن موسی الرضا در یک مسابقه کتابخوانی شرکت کردند. ما نیز امروز با افتخار میزبان برگزاری اختتامیه ملی این جشنواره هستیم.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان و سازمان‌های مشارکت کننده در این جشنواره گفت: شبکه گسترده‌ای برای برگزاری این برنامه شکل گرفته است، به طوری که بیش از ۲ هزار و ششصد دستگاه فرهنگی و اجرایی در برگزاری این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشته اند. فکر می‌کنم در کمتر برنامه ای در حوزه فرهنگی کشور چنین عدد و انسجامی از اضلاع فرهنگی برای برگزاری یک برنامه کتابخوانی و فرهنگی مشارکت کنند. این شبکه گسترده از میان مردم آغاز شده و امروز به بیش از ۳۷۰۰ کتابخانه در سراسر کشور رسیده است. وظیفه خودم می دانم از کتابداران زحمتکش و گمنامی تشکر کنم که بعضاً هیچ اسمی ممکن است از آنها به میان نیاید. آنها مسئولیت اصلی راهبری، هدایت و پیگیری این رویداد را بر عهده داشتند.

رمضانی سخنان خود را با خوانش شعری از نغمه مستشار نظامی با موضوع کتابخانه به پایان برد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 1 =