چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

کتاب‌خوان تخصصی «اقتصاد مقاومتی- اقتصاد اسلامی» در کرمان برگزار شد

کتاب‌خوان تخصصي «اقتصاد مقاومتی- اقتصاد اسلامی»

نشست کتاب‌خوان تخصصی «اقتصاد مقاومتی- اقتصاد اسلامی» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی کرمان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان، نشست کتاب‌خوان «اقتصاد مقاومتی- اقتصاد اسلامی» با حضور معاون آموزشی دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه شهید باهنر و جمعی از کتابداران، نویسندگان و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

این نشست کتابخوان، سه عنوان کتاب به شرح زیر را با علاقه‌مندان به‌اشتراک گذاشت:

«اقتصاد انرژی» نوشته سوبس باتاچاریا/ ارائه توسط: مجتبی بهمنی(مترجم کتاب)

کتاب «اقتصاد انرژی: مفاهیم، دیدگاه‌ها، بازارها و حاکمیت» به قلم نویسنده‌ای هندی الاصل در یک جلد نگارش شده و توسط دکتر مجتبی بهمنی در 29 فصل و در قالب دو جلد، ترجمه شده است. در این کتاب به موضوعاتی مانند: حسابداری انرژی با مقیاس‌های جهانی، تقاضای انرژی و مدیریت آن، عرضه انرژی و بازارهای آن، مسائل و چالش‌های پیش روی انرژی و محیط زیست اشاره‌شده است.

«اسلام و چالش‌های اقتصادی» نوشته محمد عمر چپرا/ ارائه توسط: حمیدرضا حری

«اسلام و چالش‌های اقتصادی» کتابی پژوهشی با بیش از صد منبع عربی معتبر و 430 مأخذ انگلیسی است که مطالب آن در دو بخش نظام‌های شکست‌خورده و پاسخ اسلام به این نظام‌ها تنظیم‌شده است. مرزهای سرمایه‌داری، عقب‌نشینی سوسیالیسم، بحران دولت رفاه و تناقض در اقتصاد توسعه از موارد اشاره شده در این کتاب است.

«ابزارهای مالی اسلامی(صکوک)» نوشته سید عباس موسویان/ ارائه توسط: رقیه عبدلی‌نژاد(دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد)

کتاب «ابزارهای مالی اسلامی» به‌قلم سید عباس موسویان به بررسی فقهی و اقتصادی ابزارهای مالی اسلام می‌پردازد. این کتاب که توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشرشده است در سه بخش به مباحثی با موضوعات: مبانی نظری ابزارهای مالی، ابزارهای مالی متعارف(سنتی) اختصاص دارد.