چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

در مشهد مقدس برگزار شد؛

دو نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع)

كتاب‌خوان باقرالعلوم

دو نشست کتاب‌خوان به همت کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) مشهد در محل کتابخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، دو نشست کتاب‌خوان در کتابخانه‌ عمومی باقرالعلوم (ع) مشهد برگزار شد.

این نشست‌های کتاب‌خوان که با حضور مسئول کتابخانه، کتابداران و جمعی دوستانه از اعضا برگزار شد، ۹ عنوان کتاب را به مخاطبان خود معرفی کرد که به شرح زیر است:

«من و فرح پهلوی» نوشته اسکندر دلدم/ ارائه توسط: راضیه آتش‌افراز(عضو کتابخانه)

این کتاب سه‌جلدی، حاوی خاطرات نویسنده از سال‌ها فعالیت در عرصه مطبوعات در دوره پهلوی است. نویسنده در این کتاب، افزون بر شرح فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود، اطلاعاتی درباره دربار محمدرضا شاه پهلوی و شخصیت‌های سیاسی و نظامی آن روزگار به خاطب ارائه داده و بخشی از رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی و مبارزات آن دوران را به تصویر می‌کشد.

«خانواده و رفتار با فرزندان» نوشته محمود سلیمانی/ ارائه توسط: زیاده عسگری(عضو کتابخانه)

این کتاب درباره برخی معضلات پیش‌روی خانواده‌ها مانند: افزایش لجبازی‌ها، ناسازگاری‌ها، درگیری‌ها، دعواها، بی‌قراری‌ها، ناامیدی‌ها، استرس‌ها، فرارها، افسردگی‌ها، طلاق‌ها و اعتیاد و... است. توصیه‌های این کتاب، راهکارهایی برای مقابله با این عوامل ارائه می‌کند.

«پیام‌های عاشورا» نوشته جواد محدثی/ ارائه توسط صدیقه یزدی(عضو کتابخانه)

این کتاب، حاوی موضوعاتی با عنوان پیام‌های نهضت عاشورای حسینی با استناد به سخنان و شیوه رفتاری حضرت اباعبدالله(ع) در کربلا است که از برخی متون و منابع تاریخی استخراج شده و در هشت بخش تدوین شده است.

«دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده/ ارائه توسط: بی‌بی زینت زنده‌باد(عضو کتابخانه)

کتاب دختر شینا، خاطرات زندگی قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است که به قلم بهناز ضرابی‌زاده، نوشته شده است. دختری که طوری بار نیامده بود که اهل کار در خانه و به قولی زن زندگی باشد. اهل رفت‌وروب منزل باشد، آشپزی کند و رخت بشوید و غذا بپزد. دختری که عزیزدردانه پدر و مادرش است. کسی که تمام دختران روستا، آرزو دارند جای او، دختر شینا و حاج‌آقا باشند؛ دختری که خود را خوشبخت‌ترین دختربچه دنیا می‌داند.

«تردستی‌های علمی»، نوشته جیرل واکر/ ارائه توسط: امیر خداوردی‌زاده بخشی(عضو کتابخانه)

 این کتاب آمیزه‌ای از دانش و سرگرمی است که با شرح چند آزمایش، مطالعه را برای مخاطب نوجوانان، جذاب می‌کند. تجربه آزمایش‌های این کتاب، نیازی به آزمایشگاه مجهز و وسایل پیچیده علمی ندارید، بلکه با مواد اولیه پیش‌پاافتاده و وسایل موجود در خانه هم می‌توانید آن‌ها را انجام داد.

«خواهر جنوب از مجموعه اژدهایان دلتورا» نوشته امیلی رودا/ ارائه توسط: علیرضا پردل(عضو کتابخانه)

 لیف، باردا و جاسمین با کمک آخرین اژدهایان دلتورا، سه خواهر از چهار خواهری (موجوداتی تحت فرمان ارباب سایه‌ها) که سرزمینشان را مسموم می‌کنند را پیدا کرده و از بین برده‌اند. جست‌وجوی آن‌ها در شهر دل، جایی که خواهر جنوب پنهان‌شده به پایان می‌رسد. این شهر، زادگاه لیف، باردا و جاسمین است که از زمان آغاز سفر آن‌ها، تغییر زیادی کرده است.

«جانداران سمی هولناک (از مجموعه علوم ترسناک)» نوشته نیک آرنولد/ ارائه توسط: عرفان نامجو(عضو کتابخانه)

کتاب «جانداران سمی هولناک» از مجموعه علوم ترسناک به مسایلی پیرامون جاندارانی می‌پردازد که می‌توانند سبب مسمومیت انسان‌ها شوند.   «برده‌های فراری (از مجموعه کتاب‌های پسر قهرمان)» نوشته دیوید گریم استون/ ارائه توسط: علی جوان(عضو کتابخانه)

 مجموعه «پسر قهرمان» شِش جلد دارد و ماجراهای هیجان‌انگیز پسربچه‌ای به نام «دسیموس رکس» را در قالب داستانی تخیلی برای کودکان بیان می‌کند. «برده‌های فراری»، جلد سوم از این مجموعه است که داستان برخورد دسیموس با دزدان دریایی را شرح می‌دهد.

«حضرت امام سجاد(ع) (از مجموعه کتاب‌های برگزیدگان)» نوشته مهدی رحیمی/ ارائه توسط: محمدمهدی اسلامی(عضو کتابخانه)

ششمین جلد از مجموعه ‌برگزیدگان، به شرح‌حال و زندگانی امام سجاد(ع) اختصاص دارد که برای نوجوانان بازگو شده است. تولد، اخلاق و رفتار امام سجاد(ع)، امام سجاد(ع) و حماسه کربلا، امام و زمامداران خودسر، امام و تعلیم و تربیت مسلمانان، آثار جاویدان امام، و شهادت امام سجاد(ع) بخش‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.