پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد؛

راه‌اندازی بخش استان‌شناسی در کتابخانه‌های همدان

مخزن كتابخانه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح بخش استان‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از راه‌اندازی بخش استان‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد و گفت: این بخش شامل آثار نویسندگان بومی و کتاب‌هایی با موضوع استان همدان است که در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به استفاده از صنایع‌دستی استان برای فضاسازی بخش همدان‌شناسی کتابخانه‌های عمومی، افزود: بخش استان‌شناسی در راستای حمایت از نویسندگان بومی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان با کتاب‌های بومی، شکل گرفته است و حمایت از نویسندگان بومی و خرید بخشی از آثار آنان از اهداف راه‌اندازی این بخش است.

زارعی با اشاره به افتتاح آزمایشی این بخش در کتابخانه عمومی اعتمادیه گفت: بخش استان‌شناسی در همه کتابخانه‌های استان همدان راه‌اندازی خواهد شد. با این اقدام، محققان، پژوهشگران و مولفان استان می‌توانند به راحتی، منابع مورد نیاز خود در زمینه استان شناسی را در دسترس داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از مولفان بومی تصریح کرد: در صورت جذب اعتبارات مناسب، می‌توان بخش استان‌شناسی را به بخش مستقلی در هر کتابخانه تبدیل کرد.

زارعی با بیان اهمیت این اتفاق برای مخاطبان کتابخانه‌ها افزود:‌ ویژگی مثبت راه‌اندازی این بخش، معرفی ناشران بومی و کتاب‌هایی با موضوع همدان است که به آشنایی مردم و افزایش اطلاعات آنان از استان همدان، می‌انجامد.