سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

به همت کارگروه عفاف و حجاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛

کارگاه «تبیین شاخص های عفاف و حجاب» برگزار شد

کارگاه «تبیین شاخصهای عفاف و حجاب» قرارگاه ۲۱  تیر برگزار شد

کارگاه «تبیین شاخص های عفاف و حجاب» قرارگاه ۲۱ تیر به منظور تبیین شاخص های اسلامی توسط کارگروه عفاف و حجاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کارگاه «تبیین شاخص های عفاف و حجاب» قرارگاه ۲۱ تیر به همت کارگروه عفاف و حجاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادق بهمانی، مربی و مشاور در حوزه های تربیت جنسی و عفاف گرایی برگزار شد.

کارگاه «تبیین شاخص های عفاف و حجاب» برگزار شد

در ابتدا سمیه احمدنژاد، دبیر کارگروه عفاف و حجاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به هدف برگزاری از کارگاه «تبیین شاخص های عفاف و حجاب» گفت: با توجه به تکالیف ماموریتی حاکمیت در راستای رسیدن به شکوفایی ارزش های نظام جمهوری اسلامی، هدایت سبک زندگی عموم جامعه به سوی زندگی مومنانه و اهمیت حفظ نظام خانواده، حریم و جایگاه زن به عنوان سمبل و نماد حیا و پاکدامنی در نظام اخلاقی اسلام و ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی، این کارگاه برگزار می شود.

وی با تاکید بر انتشار شاخص های عفاف و حجاب در جلسات شوراهای اداری و نظارت دقیق بر اجرای آن افزود: طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، شاخصه های عفاف و حجاب به اداره ها و سازمان ها ابلاغ شده و قرارگاه ۲۱ تیر متناسب با این شاخص ها در حوزه عملکردی نظارت خواهد داشت. برای کمک به این موضوع قرارگاه ۲۱ تیر شکل گرفته تا در مرحله نخست نظارت جامعی بر روند انجام شاخص ها و موضوعات عفاف و حجاب که تا ۲۱ تیر به اتمام می رسد داشته باشد و نتیجه این موضوعات را که در سه مرحله خود ارزیابی، محسوس و نامحسوس اتفاق می افتاد بررسی، معایب و نواقص احصا و ابلاغ کند.

کارگاه «تبیین شاخص های عفاف و حجاب» برگزار شد

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صادق بهمانی، مربی و مشاور در حوزه های تربیت جنسی و عفاف گرایی با اشاره به مفهوم لغوی «عفاف» و «حجاب» گفت: واژه عفاف از دیدگاه لغوی به معنای پاکدامنی و خویشتن داری است که ریشه آن به کلمه عفت بر می گردد. واژه حجاب به معنای پنهان کردن، بازداشتن و شرم کردن است که از کلمه حجب می آید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئله «عفاف و حجاب» امری عقلی، اخلاقی و شرعی است باید به آن به عنوان یک مسئله ضروری و واجب در جامعه امروز نگاه کرد. عفاف و حجاب نه تنها در ظواهر پوششی انسان بلکه به معنای داشتن عفت و حجب در اخلاق، رفتار، نگاه و... نیز هست.

صادق بهمانی اظهار داشت: به طور مثال عفت در کلام و سخن گفتن از امور قرآنی لازمه ایجاد یک جامعه با فرهنگ و متمدن است. اگر جامعه ای از این مسئله برخوردار نباشد مردمان آن نمی توانند از حداقل های ارتباطات اجتماعی بهره مند شوند و در نتیجه جامعه ای آکنده از نزاع، اختلاف و بدبینی می شود. عفاف در معاشرت نیز از انواع دیگر مسئله عفاف و حجاب به ویژه در رعایت مسائل محرم و نامحرم، اجازه گرفتن برای ورود به حریم شخصی و برهم نزدن آرامش دیگران است.

وی لازمه ترویج عفاف و حجاب در جامعه را مسئولیتی مهم و خطیر بر روی شانه خانواده ها عنوان کرد و گفت: عفاف و حجاب مسئله ای است که در دوران کودکی افراد و توسط خانواده باید در فرد نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادق بهمانی، مربی و مشاور در حوزه های تربیت جنسی و عفاف گرایی در ادامه به معرفی و بررسی شاخص های عفاف و حجاب اسلامی در دستگاه های اجرایی پرداخت.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 14 =