سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

در همدان برگزار شد؛

کارگاه‌های آموزش «روش نقد کتاب» در کتابخانه عمومی اعتمادیه

كارگاه نقد كتاب

کارگاه‎‌های آموزش «روش نقد کتاب» به همت اداره کل کتابخانه‌های همدان و همکاری انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران (شاخه همدان) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، دور اول و دوم کارگاه آموزشی «روش نقد کتاب» با حضور کتابداران کتابخانه‌های عمومی همدان، کتابداران دانشگاه بوعلی سینا و اعضای انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران (شاخه همدان) در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی اعتمادیه شهرستان همدان برگزار شد.

رابط پژوهشی اداره کل با اشاره به اهمیت ارتقای سطح دانش کتابداران در این دوره‌ها، اظهار کرد: دوره نخست این کارگاه‌ها، روز چهارشنبه سوم آذرماه و دور دوم نیز، روز چهارشنبه هفدهم آذرماه سال جاری به ترتیب میزبان ۴۴ و ۴۶ تن از کارکنان و کتابداران همدانی بود.

خدیجه قنبری مهرنیت با اشاره به حضور فریبرز درودی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به‌عنوان مدرس این کارگاه‌ها، ادامه داد: مفهوم و کاربرد نقد، مبانی نقد علمی، اهمیت نقد، اعتبار نقد، اخلاق نقد، معرفت‌شناسی نقد، عناصر اصلی نقد کتاب، آسیب‌شناسی نقد، معرفی مقاله نقد و روش نگارش نقد، بحث و تبادل‌نظر پیرامون فرایند نقد در کتابخانه‌های عمومی، مباحث این کارگاه‌های یک‌روزه را به خود اختصاص داد.

قنبری مهر نیت با اشاره به رویکرد کارگاهی- تعاملی این کارگاه‌های آموزشی، افزود: بررسی و نقد دو مقاله «دست نامه مصورسازی داده و بازیابی اطلاعات» و «رویکرد بهداشتی و زیست پزشکی» از دیگر بخش‌های این کارگاه‌ها بود.

رابط پژوهشی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، تصریح کرد: با توجه به استقبال پرشور کتابداران استان از این دوره و درخواست‌های مکرر ایشان، دور سوم این کارگاه‌ها با حضور ۴۴ تَن از کتابداران در آینده‌ای نزدیک، برگزار خواهد شد

وی افزود: گواهی شرکت در این کارگاه‌های آموزشی، توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان و انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران (شاخه همدان) در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.