چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

در دیدار دبیرکل نهاد و استاندار آذربایجان غربی مطرح شد؛

ظرفیت‌های ویژه آذربایجان غربی برای بهره‌مندی از یک کتابخانه مرکزی مجهز

دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با استاندار آذربایجان غربی

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر استانی خود به آذربایجان غربی، با محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به استان آذربایجان غربی با محمد صادق معتمدیان، استاندار دیدار و درباره ظرفیت‌های نهاد برای خدمت‌رسانی با محوریت کتاب به مردم آذربایجان غربی، گفتگو کرد.

دبیرکل نهاد در این دیدار با اشاره به روند افتتاح و بازگشایی کتابخانه‌های مرکزی در کشور به عنوان یکی از رویکردهای اساسی نهاد در سال‌های اخیر گفت: ان‌شاءالله با همت مسئولان استان آذربایجان غربی و حمایت حضرت‌عالی، بازطراحی کتابخانه مرکزی ارومیه در دست انجام است و این کتابخانه در صورت ایجاد تغییرات لازم این ظرفیت را دارد که به یک کتابخانه مرکزی عظیم و مجهز تبدیل شود.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: خوشبختانه هم رئیس جمهور محترم و هم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و اهتمام ویژه‌ای در حوزه کتابخانه‌های عمومی دارند. اساساً نگاه دولت در حوزه کتابخانه‌های عمومی یک نگاه راهبردی و عملیاتی است. یعنی به عنوان یک مرکز فرهنگی و اجتماعی به کتابخانه نگاه می‌شود.
دبیرکل نهاد ادامه داد: سرکار خانم معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی از بدنه نهاد است و در این جایگاه به خوبی با فضای نهاد آشنا است. امیدواریم با حمایت شما و همت ایشان اتفاقات خوبی در استان رخ دهد و پیشرفت لازم حاصل شود؛ چراکه ظرفیت‌های لازم در این استان وجود دارد.

در این دیدار محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی نیز با تقدیر از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ترویج فرهنگ مطالعه در کشور گفت: در سفرهای شهرستانی ما، در شورای برنامه‌ریزی هر منطقه، موضوع کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک موضوع مهم، مورد توجه است و کتابخانه‌ها به نوعی مشتریان ثابت ما هستند. چراکه پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در سطح استان وجود دارد که ان‌شاءالله در تلاش برای تعیین تکلیف آنها هستیم.

گفتنی است سیدباقر میرعبداللهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد و خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی نیز در دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی حضور داشتند. 

ظرفیت‌های ویژه آذربایجان غربی برای بهره‌مندی از یک کتابخانه مرکزی مجهز

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 11 =