شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

حجت الاسلام نجف لکزائی دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» سیستان و بلوچستان:

تفکر و رهبری توحیدی باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

از تبار قلم زاهدان

دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم»، با تجلیل از نجف لک زائی، عضو هیئت علمی و استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم (علیه السلام) در زاهدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در زاهدان با حضورحجت الاسلام جهانشاهی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان؛ احمدعلی خسروی، استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان؛ عباس باقری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از فرهیختگان استانی در سالن کنفرانس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان برگزار شد.

حامد زارعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، در این جلسه با اشاره به برگزاری دومین ویژه برنامه « از تبار قلم»، گفت: این ویژه برنامه به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به منظور تجلیل از نویسندگان بومی و معرفی آثار آنان برگزار می شود.

زارعی افزود: تقدیر از نویسنده در واقع ارج نهادن به جایگاه علم است و توجه به علم توجه به قلم و ارزش نهادن به زحمات نویسنده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، معرفی نویسندگان بومی و ترویج آثار آنان را یکی از اهداف مهم برگزاری این مراسم عنوان کرد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام لکزائی، بیش از ۲۰ عنوان کتاب و ۱۴۰ مقاله به رشته تحریر در آورده که بیشتر آن ها در بخش نظری و مبانی بنیادی علوم انسانی است که کمتر کسی به آن ورود کرده است.

زارعی آثار ارائه شده از سوی این نویسنده استان را افتخاری برای مردم استان  دانست و از محققین دعوت کرد آثار وی را مطالعه کنند.

احمدعلی خسروی، عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت قلم در اسلام گفت: قلم علما از خون شهدا افضل تر است. تولید علم یکی از قدرت های ایران است. امروز کشور در جایگاه علمی بسیار بالایی قرار دارد و دشمنان از قدرت علمی کشور هراس دارند که ترور دانشمندان هسته ای ما نشانگر این ترس و هراس آنان از پیشرفت های علمی کشور است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان، افزود: جنگ تحمیلی تمام محاسبات دشمنان را برهم زد و رزمندگان ما با اتکا به قدرت ایمان و رهبری امام خمینی (ره) توانستند دشمن را در این جنگ شکست دهند.

خسروی تلاش دشمنان برای ترویج سکولاریسم در دانشگاه ها و حتی حوزه های علمیه را در راستای تلاش برای شکست جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از پیشرفت های علمی کشور عنوان کرد و گفت: امام (ره) همواره می فرمود«من از غرب نمی ترسم اما از دانشگاه غربی می ترسم»؛ امروز نیز دشمن به دنبال هویت زدایی از ملت است.

وی در پایان با اشاره به مسئولیت های حجت الاسلام و المسلمین لک زائی، گفت: ریاست اتاق فکر تحول علوم انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مهم ترین مسئولیت های ایشان و مایه افتخار مردم استان است.

حجت الاسلام نجف لکزائی، نویسنده و محقق سیستانی، نیز طی ارتباطی مجازی در این نشست گفت: امروز اساتید بسیار خوبی در کشور از استان داریم که مایه افتخار استان هستند. انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و امام خامنه ای، ادامه رهبری غدیر و تفکر غدیر و توحید و رهبری الهی و امت الهی است که در ذل رهبری امام به فرامین الهی جامه عمل پوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین لکزائی، معرفت الهی را از مهم ترین الزامات قبولی طاعات و عبادات عنوان کرد و افزود: عبادت خدا در صورتی مورد قبول است که با معرفت و شناخت خدا و رسول خدا و ائمه الهی باشد.

رئیس اتاق فکر تحول علوم انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در پایان گفت: برخی از آثار بنده در سیر تفکر امام خمینی (ره) و اندیشه سیاسی ایشان و اندیشه قرآن و عترت است و برخی دیگر از آثار نیز با موضوع انقلاب اسلامی و تحولات سیاسی ایران نگاشته شده است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین لکزائی در عرصه علم و قلم تقدیر شد.

تفکر و رهبری توحیدی باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

تفکر و رهبری توحیدی باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 4 =