یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

با تقدیر از منصوره وثیق و داود خدایی؛

دومین ویژه برنامه «از تبار قلم» در تبریز برگزار می شود

دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در آذربایجان شرقی

دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در آذربایجان شرقی با حضور فعالان فرهنگی و با تقدیر از منصوره وثیق و داود خدایی، نویسندگان بومی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در استان آذربایجان شرقی با تقدیر از منصوره وثیق و داود خدایی، دو تن از نویسندگان استان روز چهارشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱ در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار می شود.

این برنامه از طریق پلتفرم اسکای روم به آدرسhttps://www.skyroom.online/ch/tabrizpl.ir/farhanghi  قابل مشاهده خواهد بود.

منصوره وثیق از محققان و پژوهشگران آذربایجان شرقی است که در عرصه تحقیقات گوناگون همچون سکه شناسی، تصحیح نسخه خطی، تاریخ و ادبیات رثایی، مطالعات ارزشمندی انجام داده است. وی تحصیلات خود را در رشتۀ تاریخ دانشگاه تبریز در محضر اساتید برجسته ای به پایان رسانده و از شاگردان برجسته مرحوم استاد سیدجمال ترابی طباطبایی در سکه شناسی به حساب می‌آید. وثیق علاوه بر تحقیق و پژوهش در خوشنویسی، به دریافت درجه ممتازی مفتخر شده است.

داود خدایی متولد ۱۷ مهر ۱۳۵۷ در تبریز است. وی تاکنون مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارشناس حفظ آثار و مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی و زنجان و کارشناس آموزش حوزه هنری کشور بوده است. این نویسنده دارای ۳ اثر در حوزه ادبیات کودک و ۱۵ اثر در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری و ۷ اثر در حوزه داستان و رمان است.

گفتنی است، ویژه‌ برنامه «از تبار قلم» در ادامه رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در توجه به اهمیت و ارج‌گذاری به نویسندگان و اهالی فرهیخته دانش و نخبگان کشور برگزار می شود.

شایان ذکر است، این برنامه که بر اساس اطلاع رسانی قبلی، قرار بود ۲۶ تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود به ۵ مردادماه موکول شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 9 =