سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

همزمان با آغاز ماه محرم برگزار می شود؛

ویژه برنامه های فرهنگی با شعار «امر به کتاب، امر به معروف است» در خراسان رضوی

ویژه برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی با شعار «امر به کتاب، امر به معروف است» در خراسان رضوی

همزمان با آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر، ۱۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب محور با محوریت ماه محرم و صفر و ۴۴۴ برنامه فرهنگی با محوریت هفته امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، همزمان با آغاز ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) ۱۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب محور با محوریت ماه محرم و صفر و ۴۴۴ برنامه فرهنگی با محوریت هفته امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود.

امروزه با توجه به تهاجمات فرهنگی و راه اندازی جنگ نرم توسط دشمنان، یکی از اهداف اصلی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزاری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی کتاب محور در راستای جهاد تبیین، افزایش سواد اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی است. کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه های مردمی و آموزشگاه های غیررسمی سعی می کنند در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی گامی موثر و مفید در راستای آشنایی بیشتر مردم با بزرگان دینی و ائمه اطهار(ع) بردارند تا علاوه بر انجام رسالت اصلی خود ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بستر ساز اشاعه فرهنگی اسلامی ایرانی به منظور ترویج سبک و زیست مومنانه را نیز در جامعه فراهم سازند. از همین رو، همچون سالیان گذشته کتابخانه های عمومی استان میزبان ویژه برنامه «حسینیه کتاب» با شعار «زیر علمت کتاب می خوانم» هستند. در حسینیه کتاب ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب همچون نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، نشست های کتابخوانی، برگزاری محافل ادبی، نمایشگاه کتاب، مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب، نمایشنامه خوانی و ... اجرا می شود.

همچنین با توجه به تقارن هفته امر به معروف و نهی از منکر با ماه محرم، ویژه برنامه های فرهنگی کتاب محور با شعار «امر به کتاب، امر به معروف است» با اجرای بالغ بر ۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب محور با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود.

ویژه برنامه های فرهنگی با شعار «امر به کتاب، امر به معروف است» در خراسان رضوی

ویژه برنامه های فرهنگی با شعار «امر به کتاب، امر به معروف است» در خراسان رضوی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 16 =