چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

در کتابخانه مرکزی کرمان برگزار شد؛

رونمایی دو کتاب با موضوع سواد رسانه

رونمايي کتاب ـ كرمان

«سواد رسانه‌ای، مفاهیم بنیادی و آموزشی» و «آموزش علمی سواد رسانه» با حضور جمعی از مسئولین و علاقه‌مندان در کتابخانه مرکزی کرمان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان، «سواد رسانه‌ای، مفاهیم بنیادی و آموزشی» و «آموزش علمی سواد رسانه» تألیف عباس تقی‌زاده با حضور محمدجواد حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ محمدمحسن بیگی، مدیرکل آموزش‌وپرورش؛ زهرا موسی‌پور، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی در سالن استاد باستانی پاریزی کتابخانه مرکزی کرمان رونمایی شد.

محمدجواد حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، در مراسم رونمایی از دو کتاب با موضوع سواد رسانه‌ای، بیان کرد: رسانه‌های جمعی و کاربرد آن‌ها، هم فرصت است و هم، تهدید و گرچه این رسانه‌ها در تعبیر برخی فعالیت حوزه کتاب به منزله تهدید به حساب می‌آیند باید از آن در جهت رشد کتابخوانی و ایجاد ارتباط موثر با مخاطب، استفاده کرد.

وی درباره این کتاب‌ها افزود: دو کتاب حاضر، قبل از چاپ در مراکز علمی مختلفی، تدریس شده است و بعد از خطا و آزمون، امروز به‌صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

حسین‌زاده با تقدیر از  نویسنده این کتاب‌ها گفت: رسانه‌ها، تأثیری مهم در رشد و آموزش جوامع دارند و امیدوارم این ابزار در همه عرصه‌های زندگی، مفید واقع شود.

در ادامه محمدمحسن بیگی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان درباره رسانه و تأثیرات آن گفت: حضور رسانه در جوامع، پدیده‌ای تازه نیست و از بدو خلقت جهان وجود داشته است؛ فضای فیزیکی اطراف ما نیز مانند یک رسانه، پیام‌های متعددی را به مخاطب خود منتقل می‌کند. رسانه، شکل‌های مختلف داشته و در آینده هم، محدود به شکل‌های کنونی نخواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت رشد سواد رسانه‌ای در جامعه، تصریح کرد: امروزه رسانه‌ها مدیریت جامعه را بر عهده گرفته‌اند؛ مدیریتی که می‌تواند درست یا غلط باشد؛ بنابراین نباید بدون تحقیق و فکر، وارد فضای رسانه‌ای شد.

بیگی ادامه داد: رشد سواد رسانه‌ای باعث افزایش قدرت تحلیل و تفکر می‌شود و حرکت‌های سیاسی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
زهرا موسی‌پور، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان هم با اشاره به تألیف این کتب در حوزه رسانه اظهار کرد: اهمیت رسانه و جایگاه آن، از موضوعات با اهمیت جامعه امروز است و این مهم، ضرورت کار نویسنده اثر و انتشار تجارب و مطالعات وی را منعکس می‌کند.

وی، رمز توانایی در دنیای امروز را دانایی و استفاده مفید از همه ابزارهای موجود دانست و ادامه داد: سواد رسانه‌ای کمک می‌کند با آگاهی پا به عرصه رسانه‌ها بگذاریم و در استفاده از این ابزار بزرگ، مجهز باشیم؛ زیرا استفاده نامناسب از رسانه‌ها باعث آسیب‌های فراوان می‌شود. 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از کتاب‌های «سواد رسانه‌ای، مفاهیم بنیادی و آموزشی» و« آموزش علمی سواد رسانه » تألیف عباس تقی‌زاده نایب رئیس انجمن روابط عمومی کرمان رونمائی شد.