چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

همزمان با روز تشیع نخستین شهید روحانی مدافع حرم استان کرمان؛

دومین شب شعر مدافعان حرم با عنوان «زینبیون» برگزار شد

دومین شب شعر مدافعان حرم

دومین شب شعر مدافعان حرم با عنوان «زینبیون» همزمان با روز تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بیاضی‌زاده نخستین شهید روحانی مدافع حرم استان کرمان، با حضور جمعی از شاعران کشوری، استانی و مسئولان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دومین شب شعر مدافعان حرم روز سه‌شنبه بیست و هفتم مهرماه به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان و با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان، سردار حسنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام محمودآبادی مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان، علی‌اکبر حقدوست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، محمدحسین ملکی رئیس حوزه هنری استان، محمد ابدالی‌تکلو مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کرمان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان و شماری از شاعران سرشناس کشوری و استانی در سالن اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار شد.

محمدجواد حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان در ابتدای این نشست با یادآوری اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی - مذهبی، مدتی است در برنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان قرار گرفته‌، اظهارداشت: با توجه به عضویت قابل توجه کرمانی‌ها در کتابخانه‌های عمومی این استان، توجه به تعالی معنوی در کنار تعالی اندیشه یکی از ملزوماتی است که می‌بایست سرلوحه برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌هایمان باشد.

وی با اشاره به برگزاری 5 نشست شب‌شعر ویژه مدافعان حرم در سطح کشور خاطرنشان کرد: کرمان بعد از استان تهران دومین شب شعر مدافعان حرم را امشب با همکاری جمعی از دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌کند.

حسین‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اولیه برای برگزاری این مراسم معنوی در طول یک‌ماه گذشته، تصریح کرد:‌ استقبال قابل‌توجه شما بزرگواران از شب‌شعر امشب در امتداد همان کمک‌های بی‌شائبه و همراهی‌های خالصانه افرادی است که پس از آگاهی از برگزاری این نشست از سر اخلاص ما را یاری کردند.

سردار حسنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان در ادامه این شب‌شعر با بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم این استان بیان داشت: خانواده شهیدی مدافع‌ حرم با افتخار به من می‌گفت: «اینها در مقابل عظمت و مصیبت‌هایی که حضرت زینب کبری(س) کشیده‌، هیچ است.»

وی با اشاره به اینکه شهید حسین بادپا یک جانباز 70 درصد بود و برای رفتن به سوریه همسرش را پیش حاج قاسم سلیمانی واسطه کرد، گفت: حاج قاسم به همسر شهید گفته‌ بود که حسین شهید می‌شود اما این زن سربلند در پاسخ جواب داد من با حسین عهدمان را بسته و حرف‌هایمان را زده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: شهید حسینی نیز از شهدای تیپ فاطمیون در منطقه طاهرآباد کرمان متولد شد و در همین منطقه بزرگ شد و با اینکه افغانی بود برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) از مادرش اجازه گرفت و در سوریه به شهادت رسید.

علیرضا قزوه، حامد حسین‌خانی، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی، سیدمحمد رضایی، محمدرضا شفیعی، مجتبی احمدی، میلاد عرفان‌پور، فاطمه هاوشکی، عباس مولایی، آرزو کبیری‌نیا، سیدمیلاد حسینی‌نسب، محمدحسن اسفندیارپور در دومین شب‌شعر مدافعان حرم به شعرخوانی پرداختند.

در پایان مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شاعران برگزیده استان کرمان تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکسی نیز از شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع‌مقدس به همراه نمایشگاه کتابی‌ با موضوع ایثار و شهادت برپا شد.

شب شعرهای مدافعان حرم با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب و با هدف ارج نهادن به دلاورمردی‌های شهدای مدافع حرم که به تأسی از فرهنگ عاشورا به جانفشانی می‌پردازند در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود.