شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه؛

مطالعه کتاب باعث ارتقای فرهنگ و خلق اندیشه های نو است

مطالعه کتاب باعث افزایش فرهنگ و خلق اندیشه های نو است

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه با حضور علی اکبر کی پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در ابتدا علی اکبر کی پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه ضمن اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ است، گفت: مطالعه کتاب عامل پیشرفت انسان در زمینه های مختلف در طول تاریخ بوده و اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی باعث افزایش فرهنگ مردم و خلق اندیشه های نو خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی، افزود: استقبال مردم و جوانان و نوجوانان از کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه و بررسی شاخص های کتابخانه ای نشان از فرهنگ دوستی و علاقه مردم شهرستان به کتاب و کتابخوانی دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه در پایان بر لزوم استمرار فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان تاکید کرد.

در ادامه آذر فرقانی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه نیز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از فعالیت های کتابداران در کتابخانه های عمومی شهرستان تشکر کرد و گفت: در کتابخانه های عمومی ۴۶ فعالیت تعریف شده که با انجام مستمر این برنامه ها می توانیم به اهداف نهاد کتابخانه های عمومی در ایجاد عادت به مطالعه در بین جوانان دست یابیم.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از شاخصه های فرهنگی هر شهرستان داشتن کتابخانه های عمومی است، لازم است مسئولین شهرستان جهت تقویت بنیه فضاهای مطالعاتی شهرستان ساخت کتابخانه مرکزی را در برنامه های خود داشته باشند.

گفتنی است، گسترش فضاهای کتابخانه ای جهت تشویق هرچه بیشتر شهروندان به امر کتابخوانی، شناسایی فضاهای مناسب جهت احداث کتابخانه مرکزی، تعیین تکلیف ساختمان میدان شهدا و واریز سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها از جمله مباحث مهم این جلسه بود.

مطالعه کتاب باعث ارتقای فرهنگ و خلق اندیشه های نو است

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 14 =