چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

در سوگواره جاماندگان اربعین حسینی؛

موکب کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برپا شد

موکب کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

همزمان با اربعین حسینی و همراه با سراسر کشور، موکب کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین در زنجان برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، همزمان با اربعین حسینی و همراه با سراسر کشور، موکب کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین در زنجان با برنامه‌هایی چون روایتگری وقایع عاشورا، قصه‌گویی، مشاوره کتاب عاشورایی، ایستگاه نقاشی و ... با حضور خیل عظیم مردم زنجان برپا شد.

این مراسم از سال گذشته در مسیر مزار شهدای گمنام در ارتفاعات گاوازنگ زنجان بنیان‌گذاری شده و امسال نیز با حضور هیئت ها و تشکل های مذهبی و نیز برخی از سازمان های فرهنگی به یاد آیین باشکوه پیاده‌روی اربعین برگزار شد. در این روز حضور خالصانه خانواده‌ها که مسیر رسیدن به مزار شهدا را با پای پیاده می‌پیمودند، صحنه‌هایی از عشق و ارادت به اهل بیت(ع) را رقم زد.

کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز بر حسب رسالت فرهنگی خویش در این روز تلاش کردند تا با ایجاد فضایی دلنشین برای خانواده‌ها و به ویژه کودکان و نوجوانان، زمینه‌ی انتقال معارف حسینی را فراهم کنند.

در بخشی از این موکب ایستگاه نقاشی با موضوعاتی چون زیارت اربعین، نذر حسینی، سلام بر حسین(ع) و ... دایر بود و در سویی دیگر وقایع عاشورا و پس از آن برای برای مردم روایت می‌شد. همچنین در بخشی دیگر با معرفی بخش امام حسین(ع) ‌شناسی کتابخانه سیدالشهدا(ع) زنجان که با بیش از ۵۰۰۰ عنوان کتاب به عنوان یکی از غنی‌ترین مراکز در این زمینه است، مشاوره کتاب های پیرامون زندگی، سیره و شخصیت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به عموم علاقمندان ارائه شد.

موکب کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برپا شد

موکب کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برپا شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 3 =