یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

در اختتامیه دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» در سمنان مطرح شد؛

در حال گذار از نقش سنتی کتابخانه‌ها به پاتوق‌ها و فرهنگسراهای فرهنگی هستیم

جشنواره نهال امید

مصطفی مرادی در مراسم اختتامیه جشنواره قصه‌گویی «نهال امید»، برگزاری این جشنواره را نشان‌دهنده توسعه کارکردهای اجتماعی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و گذار از نقش‌های سنتی آنها عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، مراسم اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه ملی قصه‌گویی «نهال امید» در سمنان با حضور مصطفی مرادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان؛ محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان؛ نبی الله خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان؛ روح الله خادمی رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان و جمعی از روسای ادارات شهرستان‌ها و کتابداران استان سمنان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد.

مصطفی مرادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت قصه در بهبود و تقویت مهارت‌های کلامی و گفتاری و قوه تخیل کودکان، بیان داشت: کاهش استرس و اضطراب در کودکان و نوجوانان یکی از مواردی است که در سایه قصه‌گویی می‌توان به آن دست یافت.

مرادی در ادامه با بیان اینکه قصه کمک می‌کند تا فرزندانمان را متناسب با آئین و سنن فرهنگی، ملی و مذهبی، تربیت کنیم، افزود: برگزاری رویدادهایی از این دست می‌تواند در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و توجه والدین به کتاب و قصه‌گویی مؤثر باشد.

در حال گذار از نقش سنتی کتابخانه‌ها به پاتوق‌ها و فرهنگسراهای فرهنگی هستیم

وی با اشاره به توسعه کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، تأکید کرد: ما نیازمند گذار از نقش سنتی کتابخانه‌ها هستیم چراکه بخش مهمی از رویدادهای فرهنگی ما در ارتباط با کتاب است. ما باید کتابخانه‌های عمومی را به سمت پاتوق‌های فرهنگی و فرهنگسراها سوق دهیم تا کمک کنیم تا کتابخانه‌ها از نقش‌های سنتی خود فاصله بگیرند.

مرادی با تشکر از برگزار کنندگان دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید در سمنان گفت: برگزاری این جشنواره فرصت نوآوری، کشف استعدادها و رشد فرهنگی را به وجود می‌آورد.

از میان ۶۴ شرکت کننده این جشنواره، در بخش دیجیتال ویژه کتابداران صفورا عربیان از مهدی‌شهر، معصومه مرادی مرام از شاهرود و مرضیه بهادری از میامی نفرات اول تا سوم شدند و در بخش دیجیتال ویژه سایر افراد مهدیه سادات باقری و طلعت سادات حارث آبادی از شاهرود اول و دوم و الهه حسنی از گرمسار رتبه سوم را کسب کردند.  در بخش صحنه‌ای ویژه کتابداران طاهره نظری از سمنان اول، مریم مهر پویا از گرمسار دوم و سمیه رجبی از شاهرود سوم شدند و در بخش سایر نیز محبوبه صرفی از دامغان اول شد و عسل نیکو و محترم ترحمی از سمنان دوم و سوم شدند.

گفتنی است، بانو احسانی، سکینه پارسا و بهاره ذوالفقاری هیئت‌داوران دومین دوسالانه ملی قصه‌گویی نهال امید در سمنان بودند که قصه‌گویان برگزیده اول تا سوم مرحله استانی در بخش صحنه‌ای و منطقه‌ای جشنواره را معرفی کردند.

در حال گذار از نقش سنتی کتابخانه‌ها به پاتوق‌ها و فرهنگسراهای فرهنگی هستیم

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 6 =