شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان:

«نهال امید» زمینه‌ساز شناسایی استعدادهای بالقوه در قصه‌گویی است

نهال امید

آخوند عبدالحی میرزاعلی در مراسم اختتامیه دومین دوسالانه ملی قصه گویی «نهال امید» در استان گلستان، این جشنواره را زمینه‌ساز شناسایی استعدادهای بالقوه در حوزه قصه‌گویی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، آیین اختتامیه دومین دوسالانه ملی قصه گویی «نهال امید» در استان گلستان روز یکشنبه هشتم آبان‌ماه با حضور آخوند عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان؛ شهروز بای، یکی از داوران این دوسالانه در استان؛ شماری از مسئولان استانی و جمعی از اصحاب رسانه، فعالین فرهنگی، کتابداران و دانش‌آموزان در سالن اجتماعات کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد.

آخوند عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان در این مراسم بیان داشت: قصه‌گویی سنت دیرینه‎‌ای در فرهنگ ما دارد و ادبیات ما مشحون از قصه‌گویی است.

وی در ادامه گفت: چنین برنامه‌هایی زمینه‌ شناسایی استعدادهای بالقوه و استفاده از ظرفیت‌های انسانی که در حوزه قصه‌گویی تجربه و دانش دارند را مهیا می‌کند و باعث باروری فرهنگی می‌شود.

شهروز بای عضو هیات داوران دومین دوسالانه جشنواره ملی قصه گویی «نهال امید» در استان گلستان در ادامه این مراسم به قرائت بیانیه پایانی این رویداد فرهنگی پرداخت و زینب قلعه قافی، سارا خواجه، سیده حبیبه قاضوی، رقیه خواجه، مطهره کریمی و صفیه مهدان در بخش دیجیتال و سارا خواجه، راحله شهریاری، سمیه قمی، علی رجبلو، زهراترابی و رقیه آگی در بخش صحنه‌ای به عنوان ۱۲ منتخب نهایی برای حضور در مرحله پایانی این جشنواره معرفی شدند.

گفتنی است در این دوره از جشنواره که از ۲۲ مرداد تا ۶ مهرماه ادامه داشت، ۲۷۸ اثر دریافت شد و پس از بررسی ابتدایی، حدود ۲۴۳ اثر از استان به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال شدند و پس از بررسی آثار نیز در نهایت ۶۰ اثر به بخش داوری استانی جشنواره راه یافتند. از این تعداد ۳۰ اثر در بخش صحنه‌ای و ۳۰ اثر نیز در بخش دیجیتال داوری شدند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 4 =