شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به منزله ارتقای منزلت اجتماعی و فرهنگی است

محمدیان

عباس محمدیان در هشتمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با اشاره به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، این رویکرد را به منزله ارتقای منزلت اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، هشتمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در روستای دوکوهک رامهرمز روز سه شنبه با حضور عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از دوستداران کتاب و کتابخوانی و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با بیان اینکه این سرزمین کهن در عرصه های مختلفی نخبه هایی را در تاریخ خود  ثبت کرده است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به منزله ارتقای منزلت اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: هرگاه انس گرفتن با کتاب در جامعه اولویت باشد مطمئناً معضلات اجتماعی و فرهنگی آن نیز کمتر خواهد بود.

محمدیان همچنین گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی باید دارای معیار و ملاک باشد و معیارهای یک کتابخوان را باید در تراز انقلاب تبیین کنیم. یکی از کتاب هایی که باید هر فرد بخواند کتاب قرآن است، خواندن قرآن، روح بخش تک تک خانه‌هاست.

وی در پایان گفت: افتخاری به برکت خون شهدا نصیب ملت ایران شده است که در آرامش و امنیت کار فرهنگی می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان  نیز در این آیین بیان کرد: توسعه کتابخوانی، احداث کتابخانه و توسعه پیشخوان کتاب و کتابخانه های سیار از اهداف سند راهبردی چهار ساله این نهاد در استان است.

حسین زاده افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان متولی ۲۲۰ باب کتابخانه در استان است که عمده این کتابخانه ها در روستاهای استان قرار دارند و در مسیر توزیع عادلانه کتاب و برنامه های فرهنگی و آموزشی فعالیت دارند.

وی گفت: در ۴۰ روستا کتابخانه روستایی و عمومی وجود دارد و تلاش داریم که طبق سند راهبردی چهار ساله تا پایان امسال در توسعه کتابخوانی، احداث کتابخانه و توسعه پیشخوان کتابخانه و کتابخانه سیار گام های موثری را برداریم .

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان به لحاظ تعداد ساختمان کتابخانه ها جزء چهار استان اول کشور است  و با ۴۸۳ نیروی کتابدار در حال خدمت رسانی هستند.

حسین زاده یادآور شد: در خوزستان با شاخص های مربوط به حوزه کتابخانه ها فاصله داریم اما نزدیک به میانگین  کشوری هستیم و تلاش داریم برای رسیدن به این شاخص ها برنامه های هدفمند و موثری را انجام دهیم.

در آیین پایانی هشتمین جشنواره «روستای برگزیده دوستدار کتاب» از فعالان این عرصه با اهدا لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.

گفتنی است روستاهای مربچه و دوکوهک رامهرمز در سال ۹۸ نیز به مرحله نهایی ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران راه یافته بودند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =