شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در نماز جمعه کرج عنوان کرد؛

برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در استان البرز

سخنرانی نماز جمعه البرز

علی معدنی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج، ضمن گرامیداشت هفته کتاب، از برگزاری بالغ بر ۵۲۰ برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت فرارسیدن این ایام در کتابخانه‌های عمومی استان البرز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، علی معدنی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج که به مناسبت سی امین دوره هفته کتاب انجام شد، ضمن گرامیداشت این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: هرچه ما پیش برویم، احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد. این که کسی تصور کند با پدید آمدن وسائل ارتباط جمعی جدید و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست. کتاب روز به روز در جامعه بشری اهمیت بیشتری پیدا می کند. ابزارهای نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون و محتوای کتاب ها را راحت و آسان منتقل کنند اما واقعیت این است که جای کتاب را هیچ چیزی نمی گیرد.

معدنی پور در ادامه افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز به عنوان یک دستگاه متولی در این خصوص مسئولیت دارد تا روحیه کتاب‌دوستی و مطالعه در کودکان، نوجوانان و سایر اعضاء را حفظ کند و در این مسیر با اتکا به بخش کودک، دیداری شنیداری، استان شناسی، نابینایان و ناشنوایان، نوسوادان و نوآموزان، مرجع و مخزن به فعالیت پرداخته و ارائه خدمت کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به نقش کتابداران و خدمات آنان در حوزه اعتلای فرهنگ مطالعه خاطرنشان کرد: کتابدار صرفاً آن کسی نیست که خدمت آوردن و دادن کتاب را به عهده می گیرد؛ کتابدار می تواند منبع، منشأ و مرجعی برای راهنمایی مراجعه کنندگان به کتاب باشد؛ چه آنکه نفس کتابداری، یک کار انسانی فرهنگی برجسته است.

وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور دارای ۳۷۲۸ باب کتابخانه با ۷۵۰۰ نفر نیرو است و پس از مدارس بزرگترین شبکه فرهنگ عمومی در کشور محسوب می شود. این شبکه قابلیت ها و ویژگی هایی نسبت به مراکز دیگر دارد که از آن جمله می توان به عدم محدودیت سنی و عدم محدویت برای اقشار مختلف اشاره کرد.

معدنی پور با بیان اینکه  ۷۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در سطح استان البرز به علاقه‌مندان خدمت رسانی می کنند گفت: بیش از یک میلیون و دویست و هفتاد و نه هزار نسخه کتاب و در فضایی بالغ بر ۱۵۶/۲۸ متر مربع در حال خدمت رسانی به بیش از ۷۸۰۰۰ نفر عضو کتابخانه های عمومی از سنین مختلف، کودک، نوجوان و بزرگسالان است.

وی در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزاران نماز جمعه کرج به مهم ترین برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و عنوان کرد: دیدار با خانواده معزز شهدایی که زندگینامه شهید بزرگوارشان در قالب کتاب چاپ شده است، اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان در روز ۲۴ آبان ماه، افتتاح کتابخانه مشارکتی در سیمان آبیک شهرستان نظرآباد، نشست های رونمایی از کتاب، تجلیل از مفاخر علم و فرهنگ، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و نویسندگی درسه مقطع کودک، نوجوان و بزرگسال و پویش های متنوع بخشی از مهم ترین برنامه های ما در این هفته خواهند بود.

وی افزود: همچنین در ایام هفته کتاب سال جاری در تمامی ۵۲ کتابخانه تحت پوشش این اداره کل برنامه های مختلف فرهنگی و کتابخوانی از قبیل نشست های مطالعاتی وکتابخوان، جمع خوانی کتاب، قصه گویی، معرفی کتاب و سایر برنامه های فرهنگی برگزار خواهد شد که از حیث آماری بالغ بر ۵۲۰ برنامه خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان ضمن تقدیر از حمایت های معنوی نماینده ولی فقیه در استان البرز، ائمه جمعه شهرستانها، استاندار البرز و مسئولین شهری و شهرستانی و به خصوص همکاران و کتابداران متخصص، متعهد و عاشق کتاب که در توسعه کتابخوانی در استان گام های موثری بر داشته اند، گفت: همه ما به تعبیر مقام معظم رهبری ید واحدی در جبهه فرهنگی کشور خواهیم بود و امیدواریم با تعامل و هم افزایی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در البرز گام های موثری  برداشته شود.

گفتنی است در حاشیه نماز جمعه این هفته نمایشگاه کتاب و نقاشی با استقرار کتابخانه سیار فروغ دانایی برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 2 =