شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهرستان نیشابور عنوان کرد؛

کتاب یکی از مولفه‌های اصلی در بصیرت و تداوم بخشی به انقلاب اسلامی است

image-20221112150528-1.jpeg

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهرستان نیشابور، کتاب را یکی از مولفه‌های اصلی در بصیرت و تداوم‌بخشی به انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در خطبه های پیش از نماز جمعه شهرستان نیشابور، بیان داشت: کتاب یکی از مهم ترین و اصلی ترین مولفه ها در راستای افزایش دانایی و  رشد روز افزون آن در مسیر زندگی انسان است.

وی افزود: مسئله جهاد تبیین یکی دیگر از نکاتی که در باب اهمیت کتاب و کتابخوان می توان گفت. همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: «جهاد و جبهه فعلی ما نیاز به تبیین دارد»، کتاب نیز یکی از مولفه های اصلی در بصیرت بخشی و تداوم بخشی به انقلاب اسلامی با توجه به ذات و ریشه فرهنگی بودن انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز تحت رهبری فردی هستیم که یک کتابخوان حرفه ای و شخصیتی کتابخوان و کتاب دوست است. ایشان کتابخوانی را نه تنها یک وظیفه ملی، بلکه یک واجب دینی می دانند و همواره به عنوان یک مجتهد و رهبر بر این مسئله تاکید فراوان داشته اند.

سبزیان با اشاره به اینکه به جز کتاب باید به مجموعه های دیگری همچون کتابخانه ها و کتابفروشی نیز توجه داشته باشیم، تصریح کرد: امروز کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، مراکز تبادل اندیشه و آموزشگاهای غیررسمی توانسته اند با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی جایگاه خود را تثبیت کنند؛ به عبارت دیگر شما می توانید از کتابخانه ها به عنوان مراکز رشد فکری نیز استفاده کنید.

وی در ادامه ابراز کرد: همانطور که در ایام فراغت به مراکز تفریحی سر می زنید می توانید به کتابخانه های عمومی نیز به عنوان مراکز تفریحی و فرهنگی مراجعه و روح و روان خود را شاداب کنید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان رتبه یک در منطقه و چهارمین کشور در جهان از حیث توجه به کتابخانه های عمومی قرار دارد، گفت: این اتفاقی بزرگ و اساسی و از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است و نشان دهنده این مسئله است که جمهوری اسلامی به بالندگی افکار و رشد آگاهی مردم توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی در حال ارائه خدمات به همه گروه های سنی و همه اقشار جامعه در اقصی نقاط کشور هستند، افزود: امروز در برخی از کتابخانه های عمومی همچون کتابخانه دکتر علی شریعتی نیشابور شاهد ارائه خدمات به روشندلان عزیز نیز هستیم.

سبزیان با اشاره به برگزاری ۱۴۰۱ رویداد فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی توسط کتابخانه های عمومی استان، گفت: از همه اقشار جامعه به حضور در کتابخانه های عمومی دعوت می کنم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه مبنای کار باید توجه به پایش آسیبهای اجتماعی باشد، افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با جمعی از نوسندگان حوزه هنری می فرمایند: «تاثیر یک کتاب خوب گاها بیشتر از یک فیلم خوب است». در واقع یک کتاب خوب می تواند جایگاه و رسوخ بیشتری در فکر انسان داشته باشد، چرا که تصویرسازی و کارگردانی آن بر عهده ذهن خواننده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از رویدادها و مراکز مهم تجمع مسلمان از صدر اسلام تا کنون بوده است، اظهار کرد: امروز از این تریبون برای چند پیشنهاد در حوزه کتاب و کتابخوانی استفاده می کنم. پیشنهاد من این است که در ایام هفته کتاب به انس با کتاب، ایجاد فضای کتابخوانی در خانواده، اضافه کردن کتاب به سبد خانوار، معرفی کتاب توسط نوجوانان و ائمه جمعه، هدیه دادن کتاب در مناسبت های مختلف، عضویت در کتابخانه ها برای انتقال کودکان از یک مرکز فرهنگی و آموزش رسمی به یک مرکز فرهنگی و آموزشی غیررسمی در راستای نیاز این نسل به پرورش فکری اهتمام ویژه داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در پایان ضمن قدردانی از خانواده های مرحوم فهیمه زینلی و مهندس یاسر علی آبادی به واسطه ساخت کتابخانه در شهرستان نیشابور، گفت: از خیرین دعوت می کنم با اهدای حتی یک نسخه کتاب و احداث و یا مشارکت در ساخت یک کتابخانه علاوه بر ایجاد باقی الصالحات، گامی موثر در مسیر رشد فرهنگی عمومی برای آبادانی جامعه آینده بردارید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 7 =