یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبر داد؛

اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در بوشهر

image-20221112153524-3.jpeg

حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر در نماز جمعه این شهرستان از برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت هفته در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، روز جمعه بیستم آبان ماه در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب اظهار داشت: در این هفته با توجه به ناآرامی های بوجود آمده در تلاشیم تا از مسیر کتاب و فرهنگ به حرکت شهدای مظلوم امنیت کشور جلوه ای دیگری ببخشیم و فضای کشور را به سمت فضای فرهنگی سوق دهیم چرا که ساحت کتاب ذاتاً تعالی دهنده و آرامش بخش است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه سرانه فضای کتابخانه ای در جمهوری اسلامی رتبه نخست جهان اسلام است تصریح کرد: آنچه همواره مورد تأکیدات مقام معظم رهبری قرار دارد اهمیت کتابخوانی و ترویج کتاب خوب است که در تلاشیم به این دو مقوله جامه عمل بپوشانیم.

وی از تدوین ۳۰۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس هفته کتاب، برنامه‌های ویژه در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود و در این راستا عضویت کتابخانه‌های عمومی در ۲۴ آبان ماه رایگان است.

راهب در ادامه خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی صرفاً محلی برای امانت کتاب و یا استفاده از سالن های مطالعه نیست بلکه محلی است برای انجام فعالیت های فرهنگی، یادگیری، آموزش و گفتگوی بین نسلی و ما این مقوله مهم را در مجموعه دنبال می کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی بوشهر اظهار داشت: از جمله برنامه های مستمر فرهنگی که در کتابخانه های عمومی اجرا می شود می توان به نشست های کتابخوان، جلسات نقد و بررسی کتاب، معرفی کتاب، نویسندگان و ناشران و همچنین برگزای محافل شعر و ادب و کلاس های شاهنامه خوانی، نقاشی و قصه گویی نام برد.

راهب در ادامه افزود: از حدود ۴۰ هزار نفر عضو این کتابخانه‌های عمومی در استان ۶۰ درصد آنان کودکان هستند که این مهم نشان می دهد هدف گیری ما برای داشتن نسلی کتابخوان و پویا در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از آسیب های فضای مجازی، ساندویچی و کوتاه بودن پاسخ مسائل است و اگر ما به دنبال عمق بخشی به حل مسائل و توسعه پایدار فرهنگ کشور هستیم حتماً باید به سمت خواندن کتاب به عنوان منبع اصلی این اطلاعات رجوع کنیم.

راهب، از اجرای برنامه کودک محور در نوار ساحلی بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، برنامه ای شاد و متنوع به مناسبت هفته کتاب در میدان شهید رئیس علی دلواری بوشهر ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

وی در پایان تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر را حدود یک میلیون جلد در موضوعات مختلف دانست و خاطرنشان کرد: سرانه فضا کتابخانه عمومی استان بوشهر ۲.۰۱ متر مربع برای هر ۱۰۰ نفر و این درحالی است که استاندارد این حوزه ۴ متر مربع تعیین شده است.

حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه موقت بوشهر نیز در بخشی از خطبه‌ها با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: اگر تمدن بشری و دینی پابرجاست و اگر مکتب توحیدی و اسلامی امروز در اختیار ما قرار گرفته از برکت کتاب است که در صدر همه آنها قرآن کریم است.

هاشمی افزود: فرهنگ مطالعه کتاب می‌تواند الگوهای اخلاقی و فرهنگی دینی و ارزشی را در جامعه ترویج دهد.

گفتنی است همزمان با آغاز سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می خوانیم»، روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان با سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه های سراسراستان به تبیین رسالت کتابخانه های عمومی و همچنین برنامه های هفته کتاب پرداختند.

اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در بوشهر

اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در بوشهر

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 1 =