دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنوبی:

کار در حوزه کتاب و کتابخوانی از اهمیت فوق‌‎العاده‌ای برخوردار است

ع

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و جمعی از اعضای ستاد برگزاری هفته کتاب در خراسان‌جنوبی، کار در حوزه کتاب و کتابخوانی را دارای اهمیتی فوق‌‎العاده‌ عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با هدف ارائه گزارش و بیان برنامه های هفته کتاب با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سید علیرضا عبادی در این دیدار کار کتابداران و و فعالان حوزه کتاب و نشر را بسیار ویژه دانست و با اشاره به اینکه کتاب باعث رشد انسان است، بیان داشت: ماهیت و ذات انسان فرهنگی است و به همین خاطر کار در حوزه کتاب و کتابخوانی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در ادامه افزود: دشمنان برای رسیدن به مقاصد پلید خود از الفاظ فریبنده و پر جاذبه استفاده می‌کنند و در این زمینه فعال هستند.

وی با بیان اینکه در بسیاری موارد ما در برابر دشمن حالت انفعالی به خود می‌گیریم، یادآور شد: ما ایرانیان قرن‌ها پیشوای علم و فرهنگ سالم و سازنده در جهان بشر بوده‌ایم.  

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به سوء استفاده دشمنان از واژه‌هایی چون آزادی قلم افزود: به نظر می‌رسد که باید سخن از قانونمندی قلم بگوییم.

عبادی با بیان اینکه باید بپرسیم مدعیان آزادی قلم و بیان در سوریه و یمن و فلسطین چه می‌کنند، بیان کرد: دشمن حرف از آزادی قلم و بیان می‌زند ولی در عرصه عمل از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.

وی با تأکید مجدد بر قانونمندی قلم و بیان یادآور شد: قانونمندی قلم به معنای آزاد بودن مطالب مفید و سازنده و آگاهی بخش است چرا که ما با زبان و نوشتار خود نباید حقوق انسان و جامعه را ضایع کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به حق بودن جدا کردن اعتراض و اغتشاش اظهار کرد: اما از طرفی باید بدانیم که به چه کسی و چه چیزی اعتراض داریم و آیا به دشمنان قسم خورده ایران و امپراطوری رسانه‌ای آنان نیز اعتراض می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید در ارائه نقدهای خود، مطالب علمی و…آزاد باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان و تشریح برنامه ها، افزود: به مناسبت هفته کتاب، اجرای بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان برنامه ریزی شده است.

محمود حاجی در ادامه افزود: در ایام کرونا ریزش تعداد بسیاری از افراد را از عضویت کتابخانه‌ها داشتیم که در این مدت ۵۰ هزار عضو کتابخانه‌های استان به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی کتابخانه‌ها به ۱۸ هزار نفر کاهش یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه کتابداران باید نقش مشاوره در کتابخانه‌ها را داشته باشند، تصریح کرد: در طرح «کتابداران، مشاوران امین» که به تازگی طراحی شده، کتابداران متناسب با هر سنی به صورت ماهانه کتاب‌ها را دسته‌بندی و در قالب سیر مطالعاتی به مردم و ادارات اعلام می‌کنند تا از این منابع مفید استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد اعضای ۸۴ باب کتابخانه‌های سطح استان خراسان جنوبی به ۴۳ هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: در استان حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب داریم.

حاجی همچنین بیان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی بیش از ۴۰ نوع خدمت فرهنگی را به اقشار مختلف مردم ارائه می‌کند که بیش از ۹۵ درصد اعضاء، این خدمات را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

کار در حوزه کتاب و کتابخوانی از اهمیت فوق‌‎العاده‌ای برخوردار است

کار در حوزه کتاب و کتابخوانی از اهمیت فوق‌‎العاده‌ای برخوردار است

کار در حوزه کتاب و کتابخوانی از اهمیت فوق‌‎العاده‌ای برخوردار است

کار در حوزه کتاب و کتابخوانی از اهمیت فوق‌‎العاده‌ای برخوردار است

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 8 =