دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام:

برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای باید از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده ‌کنیم

نشست خبری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با اصحاب رسانه

سمیه حیدری در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان ایلام بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، نشست خبری سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با اصحاب رسانه با هدف اعلام برنامه‌های این اداره‌کل در هفته کتاب، هم‌اندیشی و ارائه گزارشی از وضعیت‌ کتابخانه‌های عمومی و روند کتابخوانی در این استان برگزار شد.

برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای باید از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده ‌کنیم

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در ابتدای این نشست بیان داشت: در هفته کتاب برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» برگزار می شود.

وی افزود: در ایام  هفته کتاب، کتابداران کتابخانه عمومی به مدارس نزدیک کتابخانه ها مراجعه و نسبت به توزیع واهدای کتاب در بین دانش آموزان اقدام می‌کنند.

حیدری ادامه داد: از ۲۲ تا ۲۷ آبان افرادی که کتاب از کتابخانه امانت گرفته و تحویل نداده اند، می توانند نسبت به مراجعه به کتابخانه های استان برای تحویل کتاب اقدام کنند.

حیدری با اشاره به اختصاص ۳۲۰ میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی کتابخانه‌های عمومی ایلام در سال جاری گفت: این اعتبار جوابگوی نیازهای این مراکز فرهنگی نبوده، چرا که این اماکن برای تجهیز و تعمیر و نگهداری به اعتبارهای گسترده‌تری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۴ تفاهم نامه در راستای توسعه و توجه به کتاب در استان با نهادها و دستگاه های اجرایی استان منعقد شده است، یادآور شد: در حال حاضر در استان ۳۲ هزار و ۲۵۶ متر مربع فضای کتابخانه ای در استان وجود دارد که ۱۹ هزار و ۲۱۸ متر مربع زیربنای کتابخانه های استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار نفر عضو کتابخانه‌های ایلام هستند، افزود: ۵ باب کتابخانه در استان ایلام فعال بوده و بیش از۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

وی بیان کرد: قبل از کرونا ۲۴ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان بودند، در ایام کرونا این تعداد به ۹ هزار نفر کاهش یافت و اکنون با کاهش کرونا، این آمار به ۲۶ هزار عضو افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام همچنین با بیان اینکه سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها پرداخت نشده، گفت: تلاش می شود که از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در راستای توسعه فضاهای کتابخانه ای در استان، اهدای کتاب، اختصاص کتاب به کتابخانه ها و در نهایت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود.

برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای باید از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده ‌کنیم

برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای باید از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده ‌کنیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 13 =