یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

در ادامه برنامه های سی‌امین دوره هفته کتاب در استان فارس؛

جشنواره های «هایکو کتاب» و «نقد کتاب» در کتابخانه های عمومی فارس برگزار می شود

جشنواره های استان فارس

اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در ادامه برنامه های سی امین دوره هفته کتاب، دو جشنواره «هایکوکتاب» و «نقد کتاب» را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، به مناسبت سی امین دوره هفته کتاب جهموری اسلامی ایران، جشنواره های «هایکوکتاب» و «نقد کتاب» از ۲۰ آبان ماه در کتابخانه های عمومی فارس اجرا می شود.

جشنواره «هایکو کتاب» در دو بخش عموم  و کتابداران برگزار می شود و علاقه مندان در این مسابقه باید با قراردادن سه یا چهار کتاب در کنار هم، یک هایکو خلق کنند. سپس، از هایکوکتابی که ساخته اند عکس بگیرند و تصاویر را ارسال کنند.

در این مسابقه، جملات باید کوتاه و خلاقانه و در پیوند با کتاب و کتابخانه باشد. هر شخص می تواند تا سه هایکوواره کوتاه ارسال کند. پس از داوری آثار، به ده نفر از برگزیدگان این مسابقه هدیه و لوح یادبود تعلق می گیرد.

جشنواره «نقد کتاب» دیگر مسابقه این هفته ویژه کارمندان کتابخانه های عمومی فارس است که با توجه به نشست های نقد و رونمایی کتاب که در این ایام توسط ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها اجرا می شود، برنامه ریزی شده است. پس از برگزاری نشست های نقد کتاب، لازم است خلاصه متنی نشست به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد. نشست های نقد باید درباره کتاب های اعلام شده به اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس باشد.

موارد ارسالی برای شرکت در این مسابقه چکیده متنی اثر نقد شده شامل معرفی کتاب، مولف و منتقد به همراه پوستر برنامه نقد کتاب شهرستان است.

این دو جشنواره از ابتدای هفته کتاب آغاز شده و علاقه مندان باید آثار خود را تا ۱۰ آذرماه به پیام رسان ایتا با شماره  «۰۹۱۷۶۷۱۵۴۷۴» یا پیام رسانه بله با شماره «۰۹۰۲۰۰۶۶۰۴۵» ارسال نمایند.

گفتنی است سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب محور در کتابخانه های عمومی سراسر کشور برگزار می‌شود.

جشنواره های «هایکو کتاب» و «نقد کتاب» در کتابخانه های عمومی فارس برگزار می شود   جشنواره های «هایکو کتاب» و «نقد کتاب» در کتابخانه های عمومی فارس برگزار می شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 0 =