دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

سرپرست صدا و سیمای خراسان شمالی:

برای اطلاع رسانی اقدامات حوزه کتاب و کتابخوانی هیچ محدودیتی نداریم

صدا و سیما

سرپرست صدا و سیمای استان خراسان شمالی در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی این استان گفت: برای نمایش و اطلاع رسانی اقدامات و فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی هیچگونه محدودیتی نداریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، در دومین روز از سی امین هفته کتاب، مهدی آریان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با محمد شاهرخی، سرپرست صدا و سیمای استان دیدار و گفتگو کرد.

محمد شاهرخی در این دیدار اظهار داشت: برای ارائه گزارش فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی محدود به هفته کتاب نخواهیم بود. فرهنگ کتاب باید در جامعه رسوخ پیدا کند. اتفاقات مثبت در حوزه کتاب و کتابخوانی موجب شور و نشاط اجتماعی و معرفی کتابخوانان برتر موجب تشویق، الگوسازی و فرهنگسازی در جامعه می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی نیز در این دیدار اظهار داشت: بالابردن سطح فرهنگ و سواد فرهنگی از اهداف مشترک کتابخانه های عمومی و صدا و سیما است.

مهدی آریان با قدردانی از زحمات صدا و سیمای استان برای پوشش فعالیت های کتابخانه های عمومی، افزود: پیشرفت هر جامعه ای با فرهنگ آن عجین شده و کتاب کلید توسعه است. بنابراین باید تلاش کنیم با انجام کارهای مشترک بیشتر در راستای توسعه فرهنگ مطالعه در سطح استان گام برداریم.

آریان گفت: فرهنگ عنصر اصلی برای توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه است و توجه به مقوله فرهنگ به ویژه حوزه کتاب و کتابخوانی از تاکیدات اصلی مقام معظم رهبری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد ارتقای شاخص های کتابخانه ای هستیم، افزود: سرانه عضویت، امانت کتاب و زیربنای کتابخانه ها در استان در سالجاری نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است.

برای اطلاع رسانی اقدامات حوزه کتاب و کتابخوانی هیچ محدودیتی نداریم

برای اطلاع رسانی اقدامات حوزه کتاب و کتابخوانی هیچ محدودیتی نداریم

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 12 =