دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

امام جمعه شهرستان شاهرود؛:

خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد است

image-20221114121441-5.jpeg

امام جمعه شاهرود در جمع کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان با اشاره به اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی گفت: خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد است و دریچه ای از آگاهی را پیش چشمان انسان می گشاید.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، به مناسبت هفته کتاب، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ محمدرضا خورسندی، مسئول حراست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و جمعی از کتابداران و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود با حجت الاسلام والمسلمین امینی، امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد است

خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد است

امام جمعه شاهرود در این دیدار ضمن خیرمقدم به مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و کتابداران، هفته کتاب و کتابخوانی را به فعالان عرصه کتاب به خصوص کتابداران شهرستان شاهرود تبریک گفت.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: امروزه کتاب و کتابخوانی از مقوله های مهم فرهنگی کشور ما محسوب می شود، جایگاه و نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این امر وظیفه و رسالت متولیان امر را در ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه افزون می کند.

خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد است

امام جمعه شاهرود خدمت در سنگر کتابداری را جهاد معرفی کرد و افزود: مطالعه مفید را باید از دوران کودکی آغاز کنیم تا به فرهنگ تبدیل شود. باید از همه ظرفیت ها برای گسترش کتابخوانی استفاده کنیم. امروزه شکل ظاهری و به روز بودن منابع کتابخانه برای جوانان و نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردار است، باید کاری کنیم تا دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه آسان شود.

خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد است

حجت الاسلام امینی به تولید کتب صوتی، اتصال به کتابخانه های مهم کشور مانند کتابخانه ملی، کتابخانه آستان قدس و کتابخانه آیت الله مرعشی را از واجبات حداقل یک کتابخانه در سطح شهرستان دانست و تاکید کرد: باید با ارائه نوآوری‌ها سرانه مطالعه در شهرستان را بالا ببریم.

در انتهای این برنامه نیز کتابداران شهرستان شاهرود به پاس زحماتشان در حوزه کتاب و کتابخوانی از دست امام جمعه و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان لوح تقدیر دریافت کردند.

خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد است

خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد است

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 0 =