سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

آیین افتتاح پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» عنوان شد؛

کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در نزدیک شدن به عدالت فرهنگی ایفا می‌کنند

پویش کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز آیین افتتاح پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی، بر اهمیت نقش این مراکز فرهنگی در نزدیک شدن به عدالت فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، آیین افتتاح پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» همزمان با سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ؛ علی معدنی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی الهادی(ع) هشتگرد برگزار شد.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ در این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب، بر اهمیت مطالعه تاکید کرد و گفت: بستر مناسب و فرصت کتابخوانی با ایجاد کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاها مهیا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری با تمجید از عملکرد موثر کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ در اجرای برنامه‌های فرهنگی، نشست‌های کتابخوانی و ترویج کتاب با کتابخانه سیار در روستاها، خاطرنشان کرد: انس با کتاب و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست؛ برای استمرار و پیشبرد بیشتر امور مرتبط با کتاب و کتابخوانی و همچنین افزایش سرانه مطالعه در شهرستان از ظرفیت خیرین بهره برد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته کتاب گفت: کتاب یکی از جلوه‌های جهاد تبیین و از ابزارهای مهم و موثر در بصیرت بخشی و آگاه‌سازی عمومی است؛ چنانکه مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند: «کتابخوانی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است.»

معدنی‌پور با بیان اینکه اگر خواستار رشد و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی هستیم باید به مقوله کتاب و کتابخوانی اهمیت بسزایی دهیم، تصریح کرد: با شناخت موانع گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین مردم (به ویژه جوانان) و بر طرف کردن آنها، می‌توانیم کمیت و کیفیت مطالعه را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی در ادامه افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان بستری برای دسترسی آسان همه هموطنان به کتاب نقش مهمی در نزدیک شدن به عدالت فرهنگی ایفا می‌کند؛ این موضوع از محورها و سرفصل‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

معدنی‌پور با بیان اینکه در سال‌های گذشته اهدای کتاب‌ به عنوان یکی از روش‌های تامین کتاب، نقش موثری داشته، عنوان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نسخه کتاب به ارزش بیش ۲ میلیارد تومان به کتابخانه‌های سطح استان اهدا شده و امسال نیز به همین منظور جشنواره اهدای کتاب با عنوان پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» با  بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ مردم استان البرز برپا شده و امیدواریم بتوانیم با این تمهید، شاهد گسترش و تقویت موجودی کتاب در کتابخانه‌ها باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: هفته کتاب فرصت مغتنمی است تا علاقه‌مندان به کتاب در شهر و روستا کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی نزدیک به محل زندگی خود اهداء کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» رونمایی شد. این پویش که از روز بیست و یک آبان‌ماه آغاز شده تا سی‌ام آذر ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 6 =