سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

مدیرکل انتقال خون استان لرستان:

پویش «کتابخون» سرآغازی مناسب برای اشاعه فرهنگ اهدای خون است

کتابخون لرستان

علی سوری، مدیرکل انتقال خون لرستان با تقدیر از اجرای پویش «کتابخون» در هفته کتاب، این برنامه را سرآغازی مناسب برای اشاعه فرهنگ اهدای خون و نشان‌دهنده همدلی، نوع‌دوستی و مشارکت اجتماعی اهالی کتاب توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل، کارکنان، کتابداران با پیوستن به پویش «کتاب‌خون» در محل پایگاه انتقال خون شهر خرم آباد حاضر شده و خون خود را اهدا کردند.

سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در ابتدای این مراسم بیان داشت: یکی از خصوصیات انسانی بارز، ایثار و از خودگذشتگی و به فکر هم‌نوع خود بودن و مقدم داشتن دیگران بر خود است؛ این صفت، فضیلتی بسیار عالی است و در رشد و تعالی آدمی بسیار موثر است.

راستخانه اهدای خون را  یکی از بهتر راه های ایثار و همدلی دانسته و افزود: بدون شک کسانی‌که با اخلاص و برای رضای خداوند متعال به مراکز درمانی مراجعه کرده و از خون خود برای کمک به بیماران نیازمند استفاده می‌کنند، در نزد حضرت حق اجر و مزد ویژه ای دریافت خواهند نمود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: رسالت نهاد کتابخانه های عمومی و سازمان انتقال خون از آن بابت که محل مراجعه عموم مردم بوده دارای اشتراکاتی بوده و همانگونه که اهدای خون می تواند جان یک انسان را نجات داده، گاهی اوقات نیز مطالعه یک کتاب مفید روح آدمی را نجات می دهد.

پویش «کتابخون» سرآغازی مناسب برای اشاعه فرهنگ اهدای خون است

علی سوری، مدیرکل انتقال خون لرستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از اقدام خیرخواهانه کتابخانه های عمومی در راه اندازی «پویش کتابخون»، گفت: این پویش سرآغازی مناسب برای اشاعه فرهنگ اهدای خون و کمک به نیازمندان بوده و  اجرای طرح اهدای خون توسط کارکنان، کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی نشان از همدلی، نوع‌دوستی و مشارکت اجتماعی اهالی کتاب دارد.

سوری ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح «کتابخون» در استان لرستان مقدمه‌ای برای ادامه برنامه‌ها و مشارکت روزافزون آنها در کارهای خیر و جمعی باشد.

وی عنوان کرد: شرایط جامعه به گونه‌ای است که به دلیل حوادث و یا بیمارهای طبیعی بیمارستان‌ها همواره به گروه های خونی مختلف نیاز دارند تا بتوانند جان افراد را نجات دهند و مشارکت مردم به این رسالت کمک می‌کند.

پس از این مراسم مدیرکل، کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی لرستان با حضور در سایت خونگیری، خون خود را برای بیماران نیازمندان اهدا کردند.

گفتنی است، پویش «کتاب‌خون» با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان انتقال خون ایران،  به منظور تحقق شعار «اهدای خون، اهدای زندگی»  با هدف اهدای خون و تأمین خون سالم مورد نیاز بیماران از زنجیره گسترده کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است  و ۲۵ آبان ماه، آخرین روز اجرای پویش در تقویم اجرایی برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به پویش «کتاب‌خون» اختصاص یافته است.

پویش «کتابخون» سرآغازی مناسب برای اشاعه فرهنگ اهدای خون است

پویش «کتابخون» سرآغازی مناسب برای اشاعه فرهنگ اهدای خون است

پویش «کتابخون» سرآغازی مناسب برای اشاعه فرهنگ اهدای خون است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =