سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از کتابخانه عمومی شهید مدنی جیرفت بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همزمان سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور در کتابخانه عمومی شهید مدنی جیرفت، ضمن بازدید از این کتابخانه در جریان فعالیت‌ها، مسائل و مشکلات کتابخانه‌های شهرستان قرار گرفت و از کتابداران تقدیر کرد.

در این بازدید اعظمی، ضمن تبریک سی‌امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از زحمات کتابداران شهرستان در توسعه فرهنگ مطالعه با اشاره به اهمیت کتابخانه‌های عمومی در جامعه عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند و با حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی باید در جهت افزایش میزان مطالعه، کتابخوانی و ارتقای مسائل فرهنگی جامعه تلاش کرد.

اعظمی ساردوئی خواستار نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و توسعه فرهنگی در کشور شد و گفت: از هر گونه حمایتی برای بخش فرهنگ و نهاد کتابخانه‌های عمومی در مجلس دریغ نخواهیم کرد.

وی با تأکید بر محدود بودن فضای کتابخانه شهید مدنی به عنوان تنها کتابخانه شهر جیرفت قول مساعد جهت پیگیری توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌های شهرستان داد و خواستار همکاری شهرداری و استفاده از ظرفیت خیرین در رسیدن به این مهم شد.

در ادامه افضلی، سرپرست اداره کتابخانه‌های شهرستان جیرفت نیز با اشاره به اینکه مطالعه و کتابخوانی یکی از مهم ترین ابزارهای پیشرفت و تعالی جامعه است، گفت: برای توسعه فرهنگ مطالعه همه باید تلاش کنند و این تلاش‌ها نباید فقط محدود به هفته کتاب شود.

وی ضمن ارائه برنامه‌های بزرگداشت سی‌امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان جیرفت از عموم مردم برای مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی این هفته و بازدید از کتابخانه‌های شهرستان دعوت بعمل آورد.

گفتنی است در پایان ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی از کتابداران کتابخانه‌های شهرستان جیرفت و عنبرآباد با اهدای لوح، تقدیر کرد.

نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه

نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 6 =