یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

در پیام استاندار کرمان به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار مطرح شد؛

کتاب‌ها فاتحان بی‌ادعا و فروتن سرزمین معرفت، دانایی، شور و شعورند

استاندار کرمان-

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان فرا رسیدن هفته کتاب را به تمامی اصحاب فکر و فرهنگ و اهالی کتاب و کتابت به ویژه کتابداران شریف، این تلاشگران بی ادعای عرصه‌ی کتاب، کتابخانه و کتابخوانی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در پیامی فرارسیدن روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

آغاز هفته کتاب و طلوع دوباره  ایامی است سرشار از عطر ناب و طعم خوش کتاب، آن یار مهربان که نامش وامدار عظمت و قداست کامل ترین، نغزترین و فلاح خیز ترین کتاب یعنی قرآن کریم و آیه ی سوگند وار و نورانیش "ن و القلم و مایسطرون" است. همان اسطوره ای که جان جهان است و رهنمودهایش تضمین فردا و فرداهای بهتر و روشن از جلوه ی کمال و قرب الهی است. باور شیرینی است که ارتفاع فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم ترین شاخص ارزیابی تمدن و پیشرفت هر قوم و مکانی است. کتاب ها فاتحان بی ادعا و فروتن سرزمین معرفت، دانایی و شور و شعورند که در هر برهه، برهان بارز رهایی از زنگار ملال انگیز تکرار و روزمرگی بوده و دل انگیز و روح پرور، تار و پود روح و اندیشه را می نوازند. رفیقان خاموش، اما آکنده از واژه و کلام و حرف و سخن که رسالت نقل و انتقال آداب، سنن و فرهنگ ها و نیز انعکاس نام ها، مرام ها و پیام ها از اقصاترین روز و روزگار فراتر از جغرافیای زمان و مکان، بر قامت رعنا و رسا و شمایل معصومانه و مهرانگیزشان، خوش نشسته است.

اینک مجال دلپذیری است تا از تمام کسانی که در راستای نشر و انتشار و ترویج و توسعه کتاب و کتابخانه و رونق و ارتقاء و اعتلای فرهنگ والای کتابخوانی از جان و مال و فکر و وقت گرانمایه‌ی خود هزینه کرده و تاثیر گذار و نقش آفرین بوده اند؛ عمیق و صمیمانه تجلیل و تکریم شود. این فرصت مغتنم و رسم شایسته را پاس می داریم تا تجلی بخش پیشبرد و تحقق آرمان مانایی و پویایی این حقیقت باشکوه و زیباترین پدیده یعنی کتاب باشیم.

اینجانب روز کتابدار و هنگامه ی بزرگداشت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی و آغاز هفته کتاب را به تمامی اصحاب فکر و فرهنگ و اهالی کتاب و کتابت، همه تلاشگران و خادمان عرصه‌ی آفرینش های فکری، ناشران، نویسندگان، مترجمان و پدید آورندگان کتاب و به ویژه کتابداران شریف این تلاشگران و شوق آفرینان بی ادعای عرصه‌ی کتاب، کتابخانه و کتابخوانی تبریک گفته و توفیق روز افزونمان را در جهت گسترش قلمرو کتاب و کتابخوانی با چشم انداز تحقق اهداف فرهنگی و هنری در راستای پیشبرد اهداف و منویات نظام مقدس کشور اسلامی مان و تأسی از فرمایشات ارزشمند و بی شمار رهبر گرانقدرمان در این زمینه از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 12 =