چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

همزمان با سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران انجام شد؛

پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات شهری خراسان رضوی به جامعه کتابداران

image-20221116090739-6.jpeg

جمعی از مسئولین و مقامات شهری استان خراسان رضوی با صدور پیام‌های هفته کتاب را به جامعه کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، جمعی از مسئولین و مقامات شهری استان خراسان رضوی با صدور پیام‌هایی هفته کتاب را به جامعه کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تبریک گفتند.

پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات شهری خراسان رضوی به جامعه کتابداران

تاثیر کتاب در اعتلای فرهنگ جوامع و سرعت بخشیدن به پیشترفت آن، انکار ناپذیر است

علی اکبر کی پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه با صدور پیامی هفته کتاب و کتابخوانی به جامعه کتابداران و کتابدوستان تبریک گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بی‌شک تأثیر ژرف کتاب در اعتلای فرهنگ جوامع و سرعت بخشیدن به پیشرفت آن، انکارناپذیر است، بطوری که نمی توان پیشرفت جوامع را، بدون توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی متصور شد. از این رو، مقوله کتاب و کتاب خوانی، از حیطه های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است.

هر قدر فرهنگ کتابخوانی درجامعه گسترش یابد، فرهنگ عمومی افراد نیز تعالی می‌یابد و  از این رو است که اولین آیاتی که بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شده است، در مورد خواندن بوده و قرآن اصلی‌ترین معجزه پیامبر و بیانگر اهمیت کتاب در دین میبن اسلام است.

نقش کتابخانه‌ها نیز در انتقال علوم به افراد، بسیار سازنده بوده است، از این‌ رو کتابخانه را می‌توان به‌عنوان کانون همایش صاحب‌نظران و موزه پرطراوت اندیشمندان دانست به‌طوری‌که این نهاد، می‌تواند بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‌ آموزان و دانشجویان را به ارمغان آورده و درنتیجه به تولید اندیشه، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.

اینجانب هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار را به تمامی کتابخوانان و تلاشگران این عرصه تبریک عرض میکنم و آرزوی رشد بیشتر فرهنگ کتابخوانی در جامعه را دارم.

محمد بختیاری
امام جمعه شهرستان سرخس


پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات شهری خراسان رضوی به جامعه کتابداران

با ترویج تقویت پیوند جامعه و کتاب شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها خواهیم بود

 ابوالفضل حکم آبادی، بخشدار روداب شهرستان سبزوار با صدور پیامی هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به جامعه کتابداران و کارکنان مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار تبریک گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 کتاب  به عنوان  کار آمدترین وسیله  در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار می گیرد.

جامعه ایرانی در همه اعصار و قرون توجه ویژه‌ای به مقوله کتاب  و مطالعه داشته و خواندن و دانستن همواره در نزد آنان امری تعالی بخش محسوب شده است.

اینجانب ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی به کتابداران و  کارکنان محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فرهنگ دوست سبزوار بویژه بخش بزرگ روداب ، این روز را به نویسندگان و اندیشمندان اهل قلم، دوستداران کتاب و فرهنگ نیز تبریک می گویم.

امیدوارم که با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت پیوند جامعه و کتاب شاهد بالندگی، پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها و رشد و تعالی میهن عزیز اسلامی باشیم.

ابوالفضل حکم آبادی

بخشدار روداب


پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات شهری خراسان رضوی به جامعه کتابداران

تاریخ سرزمین ایران سرشار از اندیشه‌های ناب است

حسن نوری زاده، فرماندار شهرستان سرخس با صدور پیامی هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به جامعه کتابداران و فعالان حوزه کتاب تبریک گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بر کسی پوشیده نیست که تمام ادوار گذشته سرزمین پهناور ایران، سرشار از اندیشه‌های ناب در همه زمینه‌ها خصوصا کتابت و حوزه نویسندگی بوده است.

 فردوسی، سعدی، حافظ، ابوریحان بیرونی، خوارزمی، ابن سینا و دیگر بزرگان این حوزه بر تارک تاریخ علم و ادب جهان همچون ستارگانی بی‌بدیل می‌درخشند، در عصر کنونی نیز بزرگانی چون پروفسور حسابی، علما وادبایی دیگر هستند که جامعه کنونی همواره آنان را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

اینجانب روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به  مردم شریف و هنردوست شهرستان سرخس، دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی خصوصا نویسندگان، مولفین و ناشران پرتلاش منطقه که با کمترین امکانات، در عین حال با عشق و شوق فراوان دست به قلم شده‌اند و آثاری ارزشمند از خود برجای می‌گذارند، ادارات، نهادها و همه فعالان توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی که بدون هیچ چشم داشتی، در راستای وظایف فرهنگی خود تلاش می‌کنند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بهروزی و سرافرازی همه قلم به دستان حوزه نویسندگی شهرستان سرخس را از درگاه ایزد منان خواستارم.

حسن نوری زاده

فرماندار شهرستان سرخس


پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات شهری خراسان رضوی به جامعه کتابداران

یکی از عوامل گرفتاری انسان‌ها در اعصار مختلف، عدم آگاهی است

حجت الاسلام و المسلمین حسین حسنی نسب، امام جمعه روداب شهرستان سبزوار طی پیامی سی امین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به جامعه کتابداران و عرصه کتاب وکتابخوانی تبریک گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

 هر سال به بهانه هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار بر خود لازم می دانم تا با برادران و خواهران گرامی و فرزندان عزیزم مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان سخن بگویم.

ضمن تبریک این ایام به همه مسئولین کتابخانه های عمومی و کتابداران عزیز اشاره می کنم به اینکه کلام بزرگان دین و نخبگان را جدی گرفته و در مطالعه کتاب، بالاخص قرآن کریم اهتمام داشته و با انس باکتاب و مطالعه، راه سعادت خود را بیابید چرا که این راه در آیات قرآن و کتب مفید نهفته شده است.

یکی از عوامل گرفتاری انسانها در اعصار مختلف، عدم آگاهی نسبت به مسائل روز و اطراف خود بوده است و مطالعه می تواند این آگاهی لازم را به ما داده و راه درست را پیش روی ما قرار دهد.

در پایان لازم می دانم نام و یاد علامه بزرگوار آیت الله طباطبایی را گرامی داشته و علو درجات را برای این دانشمند، فیلسوف و مفسر ایرانی از درگاه خداوند متعال درخواست نمایم.

حسنی نسب

امام جمعه روداب شهرستان سبزوار

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 8 =