چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

پس از رقابت ۴۲ نفر از اعضای کودک و نوجوان محافل ادبی؛

«کتاب جان» برگزیدگان خود را شناخت

مسابقه ملی مشاعره

مسابقه ملی مشاعره «کتاب جان» با رقابت ۴۲ نفر از اعضای محافل ادبی کودک و نوجوان در استان‎‌های گیلان، خراسان شمالی، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری و لرستان و معرفی ۱۴ برگزیده، به کار خود خاتمه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابخانه مرکزی پارک شهر در سومین روز از هفته کتاب میزبان نویسندگان سرشناس کودک و نوجوان و اعضای محافل ادبی کودک و نوجوان استان های تهران و البرز بود و اعضای محافل ادبی کودک و نوجوان استان های گیلان، خراسان شمالی، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری و لرستان به صورت مجازی در مسابقه مشاعره «کتاب جان» شرکت کردند.

مهری ماهوتی و کبری بابایی، شاعر و نویسنده؛ نغمه مستشارنظامی، دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ فریبا یوسفی و علی داوودی، از اعضای شورای ادبی نهاد؛ مریم اسماعیلی، رئیس اداره ترویج کتابخوانی نهاد و دبیران محافل ادبی کودک و نوجوان استان های شرکت کننده در این نشست از جمله سمانه رحیمی، شاعر و دبیر محفل جوانه های ادبی استان تهران؛ ندا شامحمدی، دبیر محفل ادبی قاصدک استان البرز و مرضیه معروف، دبیر محفل کودک و نوجوان خراسان شمالی، داوران مسابقه مشاعره «کتاب جان» بودند.

در این مسابقه که مرحله نهایی سلسله نشست های مشاعره با موضوع کتاب بود، ۴۲ نفر از اعضای کودک و نوجوان محافل ادبی در رده سنی ۷ تا ۱۵ سال به رقابت با یکدیگر پرداختند و از این میان ۱۴ نفر به عنوان برگزیده مسابقه مشاعره «کتاب جان» معرفی شدند. همچنین گفتگوی صمیمانه شاعران کودک و نوجوان با اعضای محافل ادبی، دکلمه خوانی و نقالی اعضای محافل ادبی کودک و نوجوان به مناسبت هفته کتاب، از دیگر بخش های این برنامه بود.

نازنین معصومه پاینده و نیلا بنایی از شهرستان فردیس، مهسان امیدی از شهرستان کرج، لیلا قربانی از شهرستان اشتهارد استان البرز؛ یاسمن ابراهیمی و رز زهرا خوشنویس از شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی؛ الینا بافنده و حدیثه استانی از شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان؛ شادن شاکری‌ و شینا نیکیان از شهرستان شفت استان گیلان؛ فاطمه صالح محمدی و عباس همت از استان تهران و راحیل آریا بخش از شهر شیراز استان فارس برگزیدگان این مسابقه بودند. همچنین حسنا رسولی از فردیس و علی صالح محمدی از تهران، دو عضو کودک برگزیده در این مسابقه شناخته شدند.

گفتنی است، محفل مشاعره نهاد کتابخانه ها پنج شنبه هر هفته ساعت ۱۳ به صورت مجازی و حضوری میزبان علاقه مندان به مشاعره است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 3 =