یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت؛

حال و هوای خوش کتابخوانی در شهرستان نمین

هفته کتاب نمین

همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین میزبان اعضاء و سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، ویژه برنامه های کتابخوانی و اجرای برنامه های فرهنگی در شهرستان نمین همزمان با سی امین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور مسئولان فرهنگی برگزار شد.

سخنرانی  امام  جمعه نمین در خطبه های نماز جمعه در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی 

حجت الاسلام اسدزاده، امام جمعه نمین در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت و تبریک این هفته به عموم مردم و کتابداران شهرستان اظهار داشت: کتابداران سفیران فرهنگی شهرستان در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند و رسالت مهمی را در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه برعهده دارند.

امام جمعه نمین اهمیت و جایگاه کتاب را در فرهنگ اسلامی بسیار مهم  دانست و گفت: بهترین کتاب در شریعت اسلام، قرآن مجید است و آیات این کتاب آسمانی چراغ راهنمای مسلمین جهان است.

وی در ادامه از تمامی دست اندرکاران حوزه کتاب به خصوص کتابخانه های عمومی در خواست کرد توسعه مطالعه را منحصر به هفته کتاب ندانسته و در طول سال با اجرای برنامه های کتاب محور، مردم را به مطالعه تشویق کنند.

حال و هوای خوش کتابخوانی در شهرستان نمین


بازدید امام جمعه شهرستان نمین از کتابخانه های این شهرستان 

 حجت الاسلام اسد زاده، امام جمعه نمین به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب با حضور در کتابخانه های عمومی این شهرستان ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه باکتابداران دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه نمین در جریان این بازدید ضمن قدردانی از زحمات تمامی کتابداران گفت: فضای مجازی باید به عنوان یکی از ابزار های نوین اطلاعاتی در مسیر ترویج کتابخوانی مورد بهره برداری و استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی نهادهای فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان شهرستان در زمینه های مختلف فرهنگی او تبیین و تشریح دین مقدس اسلام است.

امام جمعه نمین برنامه ریزی برای خانواده ها را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مطالعه باید از سنین کودکی آغاز شود و مسئولین امر با همکاری خانواده ها در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی اهتمام داشته باشند.

حال و هوای خوش کتابخوانی در شهرستان نمین


نشست فرماندار نمین با کتابداران شهرستان نمین

در اولین روز هفته کتاب وکتابخوانی کتابداران شهرستان نمین با فرماندار شهرستان دیدار کردند.

 مهین سلامتی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نمین در این دیدار ضمن ارائه  گزارش عملکرد یکساله کتابخانه های عمومی  شهرستان برنامه های آتی این مجموعه های فرهنگی را به رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان ارائه کرد.

طیب امینی فرماندار شهرستان نمین ضمن تبریک هفته کتاب به کتابداران حاضر در این نشست، رویکرد جدید کتابخانه در اجرای برنامه های اجتماع محور را بسیار ستودنی خوانده و خواستار تعامل بیشتر ادارات فرهنگی شهرستان در این راستا شد.

رئیس انجمن شهرستان نمین نیز کتابخانه های عمومی را بال بزرگ پرنده فرهنگی شهرستان دانست و کتابداران را مشاوران امین  جامعه به سوی پیشرفت و توسعه در موضوع فرهنگ و مطالعه برشمرد.

امینی  خاطر نشان کرد: راه توسعه بشریت از طریق مطالعه امکان پذیر خواهد بود و تلاش کتابخانه های عمومی در این زمینه بسیار مهم است.


برگزاری  محفل ادبی «فرهنگ نمین» با حضور شاعران این شهرستان همزمان با هفته کتاب 

همزمان با سومین روز هفته کتاب  و کتابخوانی  محفل ادبی فرهنگ نمین در محل کتابخانه روستایی نیارق  نمین برگزار شد.

این محفل با حضور نویسندگان وشاعران  استانی وشهرستان  و اعضای کتابخانه مذکور وهمچنین شورای اسلامی  روستای نیارق در کتابخانه عمومی بوستان دانش نیارق برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهین سلامتی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نسل جوان امروزی را بسیار علاقه مند به مسائل فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه ها یکی از بهترین مکان فرهنگی و به عنوان پایگاه اجتماعی قوی با گستردگی در مناطق جغرافیای وسیع است که می تواند استعداد جوانان را کشف وموجب رشد وتعالی آن شود.

سلامتی همچنین از ایجاد محفل ادبی ویژه نوجوانان با عنوان «گل های بابونه» در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

در این نشست فرهنگی، اسکندر نجفی سوها از شاعران ونویسنده برتر وبومی شهرستان، پنج نسخه کتاب نفیس خود را به کتابخانه نیارق شهرستان نمین اهدا کرد.

وی همچنین در خصوص اهدای بیش از ۲۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه مذکور در آینده نزدیک قول مساعد داد.

 این شاعر برجسته شهرستان نمین ضمن قرائت شعر در باب کتاب و کتابخوانی، کتابخانه های عمومی را بسیار فعال در حوزه فرهنگی و هنری دانست که روح شادی و نشاط را در شهرستان جاری کرده است.

 در ادامه این نشست هر یک از شاعران قطعه غزلی در موضوعات مختلف را سرودند و در ادامه اعضای حاضر از بخش‌های مختلف کتابخانه روستایی نیارق بازدید کردند.

حال و هوای خوش کتابخوانی در شهرستان نمین

حال و هوای خوش کتابخوانی در شهرستان نمین


برگزاری  آیین رونمایی از کتاب «بازی های بومی ومحلی نمین»

 آیین روانمایی از کتاب «بازی های بومی و محلی نمین» اثر ارزشمند یحیی عسگری نمین با حضور  امیررجبی، مدیر حوزه هنری استان؛  یوسفی، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نمین  و جمعی از نویسندگان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان  و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان  و اداره فرهنگ شهرستان نمین در محل سالن تئاتر کانون پرورش فکری کودکان برگزار گردید.

در این نشست  سلامتی رئیس اداره شهرستان نمین در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم گویی، اهداف برگزاری این برنامه ها را  شناساندن نویسند گان بومی وجمع آوری آثار مکتوب شهرستان وهمچنین  استعداد یابی جوانان وانتقال تجربیات  گذشتگان به جوانان دانست.

در ادامه این مراسم، یحیی عسگری نمین، مولف کتاب در مورد نحوه نگارش کتاب گفت: کتاب فوق شامل بازیهای محلی شهرستان نمین واردبیل می باشد که در آن به ۸۴ بازی بومی ومحلی اشاره شده است و این بازها از نسل های و پدران وبزرگان ما به ارث رسیده است وما نیز باید در نگهداری این گنجیه عظیم فرهنگی کوشا باشیم.

در ادمه این نشست رجبی مدیر حوزه هنری استان در سخنرانی کوتاه ضمن تبریک هفته کتاب از دست اندرکاران این نشست تشکر نموده وبرگزاری این نشست ها را نشان از فرهنگ غنی شهرستان نمین دانست و تکریم نویسندگان را در توسعه فرهنگ مطالعه بسیار پر اهمیت برشمرد.

حال و هوای خوش کتابخوانی در شهرستان نمین

حال و هوای خوش کتابخوانی در شهرستان نمین

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 5 =