دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

در دیدار استاندار گلستان با کتابداران مطرح شد؛

توجه به ظرفیت مردمی و راه اندازی مجمع خیرین برای توسعه کتابخانه ها

دیدارکتابداران گلستانی با استاندار

استاندار گلستان دردیدار باکتابداران بر توجه به ظرفیت مردمی، راه اندازی مجمع خیرین و استفاده از مکان‌های دولتی بلااستفاده برای توسعه کتابخانه های عمومی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی استان گلستان به مناسبت هفته کتاب با علی محمد زنگانه استاندار دیدار و گفت و گو کردند. 

در این دیدار استاندار گلستان با بیان اینکه در قرآن کریم برخی تمدن‌های پیشرفته به دلیل طغیان نابود شدند گفت: خداوند در قرآن کریم به قوم ثمود وعاد اشاره می‌کند که به چه سرنوشتی دچار شدند.

وی در ادامه عنوان کرد که بی‌شک همان سنت الهی امروز درباب مستکبران عملی خواهد شد و ما امروز نشانه های زوال را در استکبار جهانی شاهدیم.

علی محمد زنگانه در ادامه‌ گفت: استکبار جهانی با عراق و افغانستان و سوریه چه کرد؟ آنها به دنبال همان پروژه در ایران هستند که یقینا محقق نخواهد شد.

استاندار گلستان در رابطه با کتابخانه ها گفت: باید به ظرفیت مردمی توجه شود و با راه اندازی مجمع خیرین کتابخانه ساز اقدامات در خوری انجام داد.

وی همچنین افزود:باید مکان های بلااستفاده دولتی را شناسایی کرد و به راه راه اندازی کتابخانه های مد نظر همت نهاد.

در ادامه عبدالحی میرزاعلی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های صورت گرفته توسط کتابخانه های عمومی پرداخت و گفت: گلستان فاقد کتابخانه مرکزی است و شهرستان گرگان با وجود جمعیت درخور فاقد کتابخانه های عمومی کافی است که برای مثال می توان از چهار شهر قرق، دوزین، سنگدوین و گلیداغ نام برد. در این راستان راه اندازی کتابخانه سیار یکی از راه های ممکن است که امروز نهاد برای آن برنامه ریزی های خوبی انجام داده است و امیدواریم با اختصاص خودروهای مناسب این کمبود کتابخانه های عمومی را جبران کنیم. 

توجه به ظرفیت مردمی و راه اندازی مجمع خیرین برای توسعه کتابخانه ها

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 12 =