یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

همزمان با سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شدند

image-20221123100852-5.jpeg

کتابخانه های عمومی خراسان رضوی همزمان با سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، میزبان برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کتابخانه های عمومی خراسان رضوی همزمان با سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران،  میزبان برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی شدند.

نشست شعر خوانی در کتابخانه بیهقی ششتمد برگزار شد

نشست شعر خوانی به همت محفل ادبی «نوکاریز» کتابخانه عمومی بیهقی شهرستان ششتمد برگزار شد.

در ابتدا علی ششتمدی، دبیر محفل ادبی «نو کاریز» کتابخانه عمومی بیهقی شهرستان ششتمد ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: کتاب مهمترین نیاز بشر برای پیشرفت است. تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

وی افزود: از این جهت، کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد.

در ادامه هریک از اعضا به خواندن شعر هایی در مدح کتاب پرداختند.

مجید تاج آبادی، مسئول محفل ادبی «نوکاریز» کتابخانه عممی بیهقی نیز به خوانش اثر زیر پرداخت:

شنیدم شبی در کتب خانه من
به پروانه می‌گفت کرم کتابی
به اوراق سینا نشیمن گرفتم
بسی دیدم از نسخه فاریابی
نفهمیده‌ام حکمت زندگی را
همان تیره‌روزم ز بی آفتابی
نکو گفت پروانه نیم سوزی
که این نکته را در کتابی نیابی
تپش می‌کند زنده‌تر زندگی را
تپش می‌دهد بال و پر زندگی را

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شدند

زنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان ششتمد نواخته شد

زنگ کتاب و کتابخوانی همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور جمعی از مسئولین در شهرستان ششتمد نواخته شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی دستجردی، امام جمعه شهرستان ششتمد با اشاره به اهمیت کتاب در زندگی انسان، گفت: کتاب معجزه اسلام و پایه گذاری دین اسلام بر بنای کتاب و تعقل است. بزرگان اسلام همواره این امر را بالاتر از جهاد در راه خدا دانستند. کتاب ها بزرگترین سرمایه های بشری هستند که انسان ها با استفاده از آن می توانند بخش بزرگی از مشکلات زندگی خود را برطرف کنند.

در ادامه مجید تاج آبادی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ششتمد ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدارگفت: انسان های بزرگ می توانند دو دقیقه بدون هوا، دو هفته بدون آب و یک عمر بدون پول زندگی کنند، اما بدون «کتاب» نمی توانند حتی یک لحظه زنده بمانند.

وی افزود: افکار و اندیشه های انسان به گونه ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه مخصوصی بیندازد

تاج آبادی تصریح کرد: هفته کتاب فرصتی عالی برای دوستی با کتاب است و کتاب‌ها مانند زنبورهایی هستند که گرده‌ی گل‌ها را از ذهنی به ذهن دیگر منتقل می‌کنند.

در پایان مسئولین و دانش آموزان از نمایشگاه کتاب و آثار دستی دانش آموزان مدرسه تلاش بازدید کردند.

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شدند

برپایی میز خدمت و ایستگاه دانایی به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه در مصلای نماز جمعه

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی میز خدمت و ایستگاه دانایی به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه در محل مصلای نماز جمعه شهرستان بر پا شد.

میز خدمت و ایستگاه دانایی با محوریت معرفی فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان و آشنایی با نحوه ارائه خدمات کتابخانه ای به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

آذر فرقانی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه برگزاری میز خدمت موجب ارتقاء سطح مطالعه در بین کلیه اقشار جامعه می‌شود، عنوان کرد: بدون تردید برگزاری این‌گونه ایستگاه های دانایی در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان تربت حیدریه می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

وی هفته کتاب را فرصتی برای یادآوری اهمیت مطالعه و کتابخوانی و توجه بیشتر مسئولان به ترویج کتابخوانی دانست و افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، نیازمند مشارکت همه اقشار به خصوص متولیان امور فرهنگی است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: تلاش ما بر این است با معرفی بیشتر کتابخانه ها و فراهم سازی آشنایی مردم با نحوه ارائه خدمات کتابخانه ای بتوانیم باری دیگر آنان را به حضور در کتابخانه ها ترغیب و تشویق کنیم.

گفتنی است، در این حضور برنامه هایی همچون اهدای کتاب ها و مجلات به نمازگزاران، برگزاری مسابقه نقاشی و اهدای کتاب شعر در بین کودکان، برگزاری نشست کتابخوان ویژه نوجوانان، برگزاری جمع خوانی از کتاب «آشیانه در مه» نوشته امیر حسین فردی در بین نوجوانان و توزیع تبلیغات و معرفی کتابخانه ها در بین نمازگزاران توسط کتابداران برگزار شد.

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شدند

نشست کتاب خوان مدرسه ای با مشارکت دبستان دخترانه خلیج فارس برگزار شد

نشست کتاب خوان مدرسه ای به همت کتابخانه عمومی زنده یاد فروغ السادات میرصدرائی شهرستان مشهد با مشارکت دبستان دخترانه خلیج فارس برگزار شد.

در این نشست که باحضور جمعی از دانش آموزان دبستان خلیج فارس برگزار شد، کتابهای «آشنایی با اسلام» نوشته محسن قرائتی توسط زهرا رحیمی، «حجاب دختران» نوشته محمد علی کریمی نیا توسط  کوثر طالبی، «در عصمت» نوشته علی اشرف عبدی توسط ستایش محمدزاده، «بانوی ملکوت» نوشته  علی کریمی جهرمی  توسط  فائزه فکری، «امام هادی علیه السلام» نوشته مرضیه محمد زاده توسط مریم حورا از اعضای فعال کتابخانه عمومی زنده یاد فروغ السادات میر صدرائی معرفی شد. نرجس عابدزاده، مسئول کتابخانه عمومی زنده یاد فروغ السادات میرصدرایی شهرستان مشهد ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی در جمع دانش آموزان گفت:  بهترین راه برای رسیدن به جامعه پویا مطالعه است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش کلیدی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان دارند، افزود : نهادینه کردن مطالعه در بین  دانش آموزان به معنای ساختن  ایرانی  آگاه می باشد  که با روی آورن دانش آموزان به مطالعه و کتابخوانی می توانیم در آینده شاهد جامعه ای پویا و  رشد یافته  باشیم.
 

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شدند

نشست شعر خوانی با محوریت کتاب در کتابخانه شهدای سلطان آباد خوشاب برگزار شد

نشست شعر خوانی با محوریت کتاب در به همت محفل ادبی «فکر آرا» کتابخانه عمومی شهدای سلطان آباد شهرستان خوشاب برگزار شد.

در ابتدا محمود شم آبادی،  فرماندار شهرستان خوشاب ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی  و کتابدار از زحمات و تلاش های کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان در راستای ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی تقدیر کرد.

وی همچنین با توجه به اهمیت نقش کتاب در رشد فرهنگ عمومی و افزایش دانایی و آگاهی، بر حرکت پرشتاب تر در این مسیر تاکید کرد.

شم آبادی گفت: آنچه مهم است گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و در این مسیر  باید از همه امکانات و ظرفیت های موجود استفاده کرد.

در ادامه هر یک از شاعران حاضر در جلسه به خوانش سروده های خود پرداختند:

خوش بیان و خوش سخن گویم سخن ها بی زبان
با حروفی از الفبایی همیشه جاودان
نامدارانی به دنیا هدیه دادم نامشان
زینت شه نامه و گنجینه ایرانیان
شهره ای بودم پرآوازه میان انجمن
حامیانی داشتم بی غل و غش چون یاسمن

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شدند

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 9 =