یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

با حضور در برنامه‌های متنوع فرهنگی؛

اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مهمان سی‌امین هفته کتاب شدند

image-20221123101516-3.jpeg

اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با حضور در برنامه‌های متنوع فرهنگی، مهمان سی‌امین هفته کتاب شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با حضور در برنامه‌های متنوع فرهنگی، مهمان سی‌امین هفته کتاب شدند

نشست کتاب خوان مدرسه ای به همت کتابخانه شهید باهنر کاخک برگزار شد

نشست کتاب خوان مدرسه ای به همت کتابخانه عمومی شهید باهنر کاخک شهرستان گناباد و با مشارکت مدرسه بنت الهدی صدر برگزار شد.

در این نشست ۵ کتاب از مجموعه کتاب های پر از دانش و سرگرمی نوشته فیلیپ آردر با عناوین «مصری های باستان» توسط فاطمه نرگس مقیمی، «دایناسورها» توسط نرگس کوهکن، «بندپایان چندش آور» توسط هستی صادقی، «فضا» توسط نیایش ابراهیم زاده و «بدن انسان» توسط هستی رمگی از دانش آموزان مدرسه بنت الهدی صدر معرفی شد.

زهرا بهادرپور، مسئول کتابخانه عمومی شهید باهنر کاخک شهرستان گناباد گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی توسط کتابخانه های عمومی است. در واقع کتابخانه ها می توانند با اجرای برنامه های فرهنگی کتاب محور بستر لازم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به تبع آن افزایش دانایی و آگاهی فراهمی سازند.

اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مهمان سی‌امین هفته کتاب شدند

برگزاری «جنگ شادی و کتاب» به همت کتابخانه سیار سردار شهید نورعلی شوشتری مشهد

همزمان با هفته کتاب ویژه برنامه «جنگ شادی و کتاب» به همت کتابخانه سیار سردار شهید نورعلی شوشتری شهرستان مشهد در مدارس مناطق کم برخوردار برگزار شد.

حسین یوسفی، مسئول کتابخانه سیار نورعلی شوشتری شهرستان مشهد با اشاره به عدم وجود کتابخانه برخی از مناطق کم برخوردار گفت: در این بین کتابخانه های سیار به عنوان کاروان کتاب و کتابخوانی می توانند با حضور در این مناطق علاوه بر انجام رسالت خود مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گامی موثر و مفید در راستای اجرای عدالت اجتماعی و فرهنگی به منظور ارائه خدمات کتابخانه ای نیز بردارند.

وی افزود: هفته کتاب در کنار تمامی ایام خاص سال می تواند فرصت و تلنگری برای یادآوری جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه به ویژه در بین کودکان و نوجوانان باشد. البته برای رسیدن به این هم باید توجه به پویایی و نشاط مومنانه در برگزاری برنامه های فرهنگی ویژه آنان نیز داشته باشیم.

یوسفی تصریح کرد: به همین منظور و همزمان با سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی «جنگ شادی و کتاب» با محوریت برگزاری برنامه هایی همچون معرفی کتاب، قصه گویی، شعرخوانی، اجرای نمایشی، مسابقه نقاشی و ... با حضور در برخی از مدارس مناطق کم برخوردار برگزار شد.  

اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مهمان سی‌امین هفته کتاب شدند

نشست کتاب خوان در کتابخانه شهید علیپور یونسی بجستان برگزار شد

نشست کتاب خوان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت کتابخانه عمومی شهید علیپور شهرستان بجستان برگزار شد.

 عصمت پورحسین، مسئول کتابخانه عمومی شهید علیپور یونسی شهرستان بجستان گفت: هفته کتاب و کتابخوانی همواره با حضور پر شور اعضا در کتابخانه های عمومی همراه است که فرصت مناسبی برای اجرای نشست های کتاب محور و کتابخوانی در کنار همسالان است.

وی افزود: برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه ای توسط اعضای فعال در حضور سایر افرادی که به تازگی عضو کتابخانه میشوند می تواند مشوقی برای حضور مداوم آنها در کتابخانه و مطالعه بیشتر آنها شود.

در همین راستا، نشست کتابخوان با معرفی کتاب های «دوست فوق العاده» اثر ویکتوریا کن توسط محیا علیپور، «یک بوس برای گربه کوچولو» اثر کلیر فریمن توسط فاطمه بیابانی یونسی، «رفتم به باغ پرتقال» اثر افسانه شعبان نژاد توسط فرنیا حیدرپور، «عصر طلایی دایناسورها» اثر عرفان خسروی توسط زینب مهدی نژاد، «دختر سخت کوش» اثر جوی کوالی توسط مبینا مهربان مقدم از اعضای کتابخانه برگزار شد.

اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مهمان سی‌امین هفته کتاب شدند

نشست کتاب خوان در کتابخانه شهید رجایی بجستان برگزار شد

همزمان با سی امین هفته کتاب نشست کتابخوان کتابخانه ای با حضور جمعی از دانش آموزان دبیرستان فرزانگان در کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان بجستان برگزار شد

سمیرا اکبریان، کتابدار کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان بجستان گفت: فعالیت های کتاب محور از جمله برنامه هایی است که همیشه مخاطب خود را دارد و برگزاری مداوم آن باعث افزایش کیفیت آن می شود.

وی افزود: از آنجایی که مخاطب این فعالیت ها به ویژه نشست های کتابخوان همه اقشار جامعه هستند می توان نتیجه مطلوبی از این نشست ها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گرفت.

در همین راستا و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نشست کتابخوان با معرفی کتابهای «انجمن مرغ‌های عجیب و غریب» نوشته کلی جونز توسط مبینا شکری، «ماجرای فوتبالیست شدن فرانتس» نوشته کریستینه نوستلینگر توسط نرگس نسائی، «ماجراهای فرانتس در مدرسه» نوشته کریستینه نوستلینگر توسط اکرم عارفی، «همیش و مردمان هرگزی» نوشته دنی والاس توسط ساجده وارسته، «مثل همه اما مثل هیچ کس» نوشته آتوسا صالحی توسط فاطمه آذریان، «اسکیس با ماژیک» نوشته وانگ تامس سی توسط سارا سورمال و «سودابه و سیاوش» بازآفرینی محمدرضا یوسفی توسط فاطمه کوهکن برگزار شد.

اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مهمان سی‌امین هفته کتاب شدند

نشست کتاب خوان با حضور جمعی از اعضای نوجوان برگزار شد

نشست کتاب خوان به همت کتابخانه عمومی بیهقی شهرستان ششتمد با حضور جمعی از اعضای نوجوان برگزار شد.

علی بلقان آبادی، کتابدار کتابخانه عمومی بیهقی شهرستان ششتمد ضمن گرامیداشت هفته کتاب، گفت: شعار «ما همانیم که می خوانیم» در سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اشاره به این دارد که در نهایت ما همان می شویم که می خوانیم در واقع در تلاش است که بگوید شخصیت ما بر اساس کتابهایی که می خوانیم شکل می گیرد.

وی افزود: امروز کتابخانه های عمومی با هدف ارائه خدمات به عموم مردم، مکانی مناسب برای دسترسی به منابع موردنظر مردم است. همچنین برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی همچون نشست های کتابخوانی می تواند زمینه آشنایی با سایر منابع خوانده شده توسط دیگران را نیز فراهم سازد.

از همین رو، نشست کتابخوان با محوریت معرفی کتابهای «چشم اسب»  نوشته جمیله گوین توسط مهلا ایوبی، «اردک سیاه» نوشته تیلور لیسل توسط اکرم مومنی، «جزیره دکتر لیبریس» نوشته گرابلیستاین توسط ریحانه نوری و «داستان های برگزیده» نوشته محمدعلی جمالزاده توسط ریحانه ابراهیمی از اعضای کتابخانه عمومی بیهقی برگزار شد.

اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مهمان سی‌امین هفته کتاب شدند

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 12 =