شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

در راستای پویش ملی «اهدای کتاب، اهدای دانایی» انجام شد؛

اهدای ۶۰۰ نسخه کتاب به پیشخان خدمات کتابخانه‌ای شهید حسینی چشمه شیرین

اهدای کتاب به پیشخان شهید حسینی

در راستای پویش ملی «اهدای کتاب، اهدای دانایی»، ۶۰۰ نسخه کتاب به پیشخان خدمات کتابخانه‌ای شهید حسینی روستای چشمه شیرین اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، در راستای پویش ملی «اهدای کتاب، اهدای دانایی»، ۶۰۰ نسخه کتاب به پیشخان خدمات کتابخانه‌ای شهید حسینی روستای چشمه شیرین، با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، حبیب الله محمودیان، مدیر انتشارات زاگرو، یاسر علیزاده، فرماندار شهرستان بدره و جمشید مرادی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بدره و رویا مهدی پور، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: پیشخان‌های خدمات کتابخانه‌ای با هدف رفع بخشی از محرومیت فرهنگی در مناطق کمترتوسعه‌یافته و روستایی فاقد امکانات کتابخانه مستقل، ایجاد شده‌اند.

وی افزود: تأمین کتاب و منابع مطالعاتی این پیشخان‌ها، به صورت مستمر و با حمایت کتابخانه‌های معین، از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام همچنین با تقدیر از مدیر انتشارات زاگرو و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام جهت اهدای کتاب به پیشخان خدمات کتابخانه‌ای مدرسه شهید حسینی، اظهار امیدواری کرد فرهنگ اهدای کتاب رویه‌ای غالب در بین مردم به‌ویژه نخبگان علمی و فرهنگی شود و از این طریق بخشی از نیازهای منابع کتابخانه‌های عمومی برطرف شود.

همچنین حبیب‌الله محمودیان، پژوهشگر، استاد دانشگاه و مدیر انتشارات زاگرو، گفت: کتاب بزرگترین سرمایه فرهنگی هر کشوری است و در طول تاریخ ملتهای موفق و پیشرو همواره صاحب بزرگترین مراکز کتابخانه‌ای بوده‌اند.

وی افزود: در مکتب انسان‌ساز اسلام و در فرهنگ ایران‌زمین، کتاب همواره همدم عالمان و دانشمندان بوده است و مهمترین ابزار آنها جهت تحول اخلاقی و مادی جامعه به شمار رفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حمایت از توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه، از اولویت‌های انتشارات زاگرو است و این امر مهم با تولید و نشر آثار فاخر فرهنگی، در دستور کار این مرکز فرهنگی انتشاراتی قرار دارد.

همچنین یاسر علیزاده، فرماندار شهرستان بدره با حمایت از توسعه کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان، خواستار توجه ویژه به مقوله کتاب و مطالعه در برنامه‌ریزی فرهنگی و ترسیم چشم‌اندازهای آتی استان شد.

وی همچنین با تقدیر از اهداکنندگان کتاب به پیشخان خدمات کتابخانه‌ای شهید حسینی، بر استمرار این اقدام مهم فرهنگی و گسترش دامنه نفوذ آن در سطح شهرستان بدره تأکید کرد.

گفتنی است در این مراسم تعداد ۳۰۰ نسخه کتاب از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، ۲۰۰ نسخه توسط انتشارات زاگرو و تعداد ۱۰۰ نسخه از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یاستان ایلام، به پیشخان خدمات کتابخانه‌ای مدرسه شهید حسینی چشمه شیرین اهدا شد.

اهدای ۶۰۰ نسخه کتاب به پیشخان خدمات کتابخانه‌ای شهید حسینی چشمه شیرین

اهدای ۶۰۰ نسخه کتاب به پیشخان خدمات کتابخانه‌ای شهید حسینی چشمه شیرین

اهدای ۶۰۰ نسخه کتاب به پیشخان خدمات کتابخانه‌ای شهید حسینی چشمه شیرین

اهدای ۶۰۰ نسخه کتاب به پیشخان خدمات کتابخانه‌ای شهید حسینی چشمه شیرین

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 13 =