پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد مطرح کرد؛

نقش تأثیرگذار بیمه تکمیلی در تقویت انگیزه و آسودگی خاطر کارکنان

محمدعلی محمدی مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی

محمدعلی محمدی، مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد با تشریح روند انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان نهاد در دوره جدید، تأکید کرد: در قرارداد جدید بیمه تکمیلی به دنبال این هستیم تا ضمن تلاش برای حفظ کیفیت خدمات، کمترین میزان افزایش قیمت را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدعلی محمدی به تشریح وضعیت خدمات بیمه‌ای کارکنان نهاد و قراداد دوره جدید بیمه تکمیلی در نهاد پرداخت و گفت: در قرارداد بیمه تکمیلی درمان سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با توجه به نواقصی که در سنوات گذشته وجود داشت و برخی اختلالات در عملکرد بیمه‌های قبلی، اقدام به تهیه طرح درمانی و تعرفه‌های جدید کردیم و طبق گزارش‌هایی که از استان‌ها دریافت شده است میزان رضایت کارکنان در این دوره افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته پس از فراخوان و بررسی پیشنهاد شرکت‌های مختلف، نهایتاً با بیمه کوثر قرارداد بسته شد و تلاش کردیم تا با کمترین فشار مالی به کارکنان، خدمات حداکثری به آنان ارائه کنیم؛ به همین منظور ۴ طرح تهیه شد تا بر اساس نوع خدمات و مبلغ حق بیمه، شرایط مناسبی برای کارکنان فراهم شود. ثبت نام کارکنان نزدیک به ۲۰ درصد بالاتر از قرارداد سال قبل (بیمه سرمد) بود که همین امر نیز نشانگر استقبال کارکنان از طرح و قیمت‌های بیمه جدید بود.

وی درباره قرارداد بیمه تکمیلی دوره آتی نیز گفت: چالش مهمی که در قرارداد جدید با آن مواجه هستیم، افزایش قابل توجه مبلغ تعرفه دارویی و خدمات درمانی در کشور است و این موضوع منجر به افزایش تعرفه‌ها از سوی شرکت‌های بیمه‌گر خواهد شد. طبیعتاً اگر بخواهیم با جدول خدمات سال گذشته پیش برویم، میزان افزایش رقم حق بیمه امسال، مشکل اصلی ما در مذاکره با بیمه‌گرها خواهد بود.  

مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد افزود: با توجه به این موضوع، در قرارداد جدید بیمه تکمیلی به دنبال این هستیم تا ضمن تلاش برای حفظ کیفیت خدمات، کمترین میزان افزایش قیمت را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

محمدعلی محمدی ادامه داد: بر این اساس ما در قرارداد سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چند هدف را دنبال می‌کنیم؛ ابتدا تمام تلاش ما این است که با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی، اکثریت کارکنان بتوانند از خدمات بیمه تکمیلی درمان بهره‌مند شوند و در صورت بروز مشکلات درمانی نگرانی تأمین هزینه درمان، به مشکلات ایشان افزوده نشود. دومین هدف ما این است که بتوانیم بین مبلغ حق بیمه و کیفیت خدمات تعادل ایجاد کنیم تا فشار زیادی بر دوش همکاران وارد نشود و مشکلی برای معیشت این عزیزان به وجود نیاورد. هدف سوم ما این است که طرح‌های پیشنهادی‌ امسال، در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشد.

محمدی گفت: به زودی در خصوص «نسبت قیمت و سطح خدمات بیمه‌ای» از همکاران محترم نظرسنجی انجام خواهد شد تا پس از آن در خصوص تعیین طرح‌های قابل ارائه تصمیم‌گیری شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 1 =