جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:

شهرداری‌ها به وظایف خود در حوزه کتابخانه‌های عمومی عمل کنند

انجمن کتابخانه های عمومی استان فاس

اسماعیل محبی‌پور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه همه مسئولان باید در توسعه کتابخانه‌ها همکاری کنند، از شهرداری‌ها خواست تا به وظایف خود در قبال کتابخانه های عمومی عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی ادارهکل کتابخانههای عمومی استان فارس، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به ریاست اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و با حضور، سیدحسین حقایقی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری؛ حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ لطف الله شیبانی، فرماندار شیراز؛ رحمان هادی پور، رئیس شورای اسلامی استان؛ روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، نمایندگان اداره‌کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اعضای حقیقی انجمن برگزار شد.

اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها در زمره اعتبارات قانونی کتابخانه‌های عمومی است و شهرداری‌ها  باید بدانند که وظایفی در قبال کتابخانه‌ها و کتابخوانی دارند و به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان باید در توسعه کتابخانه‌ها همکاری کنند، گفت: لازم است جلسه مشترک برای توجیه فرمانداران در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شود.

شهرداری‌ها به وظایف خود در حوزه کتابخانه‌های عمومی عمل کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این نشست ضمن اشاره به پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی در استان عنوان کرد: چند پروژه ناتمام کتابخانه‌ای در استان، پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و لازم است هرچه سریعتر به اتمام برسند. علاوه بر این پروژه کتابخانه شهر معزآباد خرامه که از جمله شهرهای فاقد کتابخانه است، نیاز به تأمین اعتبار دارد و با توجه به تأکید استاندار بر انجام این پروژه لازم است اعتبارات لازم برای تکمیل آن اختصاص یابد.

روح الله منوچهری با اشاره به دو کتابخانه در شهرهای خان زنیان و داریان اضافه کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساختمان کتابخانه خان زنیان را به کتابخانه‌های عمومی تحویل داده است؛ اما این ساختمان به تعمیرات نیاز دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۲۰ انجمن کتابخانه عمومی در استان گفت: در تلاشیم جلسه مشترک انجمن در فارس با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور تبیین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلی در حوزه کتاب و کتابخانه عمومی برگزار شود.

منوچهری با بیان اینکه مکاتباتی برای واریز نیم درصد درآمد شهرداری‌ها صورت گرفته است، افزود: علی رغم پیگیری‌ها، بسیاری از شهرداری‌ها این اعتبارات را پرداخت نکرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس همچنین با اشاره به آخرین خبر از کتابخانه مرکزی شیراز تصریح کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با حضور استاندار فارس و مسئولین در شهر شیراز برگزار شد، زمینی در یکی از پارک‌های مرکز شیراز برای ساخت کتابخانه مرکزی جانمایی شده است.

منوچهری در ادامه با بیان اینکه باید برای توسعه کتابخوانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار، هزینه شود، به ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته کتاب پرداخت و گفت: در هفته کتاب ۱۱۷۶ برنامه خرد و کلان فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی فارس انجام شد و شش پروژه از جمله دو کتابخانه سیار به بهره‌برداری رسید. همچنین برنامه‌هایی برای ترویج کتابخوانی در مناطق محروم استان به‌ویژه شهر شیراز انجام شده است.

شهرداری‌ها به وظایف خود در حوزه کتابخانه‌های عمومی عمل کنند

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 4 =