چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

معاون استاندار خوزستان در اختتامیه جشنواره قصه‌گویی نهال امید:

روایت‌گری و قصه‌گویی راهی برای انجام جهاد تبیین است

قصه گویی خوزستان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان گفت: با توجه به نیاز شدید جامعه کودک ما به قصه‌گویی، قصه‌گویی‌ها باید هدفمند و در جهت تربیت فرزندان باشد؛ روایت‌گری و قصه‌گویی راهی برای انجام جهاد تبیین است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، اختتامیه مرحله منطقه ای دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی با عنوان نهال امید 29 آذر با حضور قصه گویان از چهار استان خوزستان، لرستان، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

احمد موالی زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان در این مراسم بیان کرد: متاسفانه در بحث پرداخت نیم درصد سهم نهاد کتابخانه‌های عمومی غفلت شده و مدیران استان در این حوزه عملکرد و حمایت خوبی نداشتند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی و اصلی در تربیت فرزندان بحث قصه گویی است، افزود: با تربیت یک نسل ارزشی می توان به سرنوشتی بالنده دست یافت و برای رسیدن به تربیت درست باید از کتاب و کتابخوانی در بستر قصه کمک ‌گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان با بیان اینکه یکی از ابزارهای تربیتی، قصه گویی و روایتگری است، گفت: فضای مجازی و تکنولوژی، جامعه را از یادگیری فرهنگ و داستان گذشتگان غافل کرده است، متاسفانه فضای مجازی باعث شده تا بیان قصه از سوی بزرگان برای کودکان بسیار کمرنگ شود.

وی ادامه داد: استفاده بدون برنامه از فضای مجازی می تواند برای تربیت کودکان و نوجوانان خطرناک باشد؛ جوانان و نوجوانان امروز متاسفانه بیشتر زمان و فکر خود را بر گوشی های موبایل متمرکز کرده اند و همین امر باعث شده تا از فرهنگ قصه گویی که مسیری برای آشنایی با فرهنگ گذشته و تاریخ گذشتگان است، دور شویم.

هدف از برگزاری جشنواره قصه‌گویی شناسایی استعدادها در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی است

همچنین عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این مراسم بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادهای قصه گویی در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در بخش کودک است.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی ویژه برنامه های زیادی برای نسل کودک در نظر دارد، چرا که ۹۰ درصد شخصیت هر فرد تا سن هشت سالگی رقم‌می خورد به همین منظور نهاد کتابخانه ها در این راستا برنامه های متنوعی برای این قشر تدارک دیده است.

حسین زاده بیان کرد: استان خوزستان در این جشنواره میزبان سه استان لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است و خوشبختانه شاهد اجرای قصه های بسیار خوبی در این مراسم بودیم.

گفتنی است، در این مراسم حورا تیلا از خوزستان، مریم خلجی، لاله صفرپور و سمیه حسینی از چهارمحال و بختیاری، بهار حسین پور از کهگیلویه و بویراحمد و الهام پریش از لرستان  در بخش صحنه ای به مرحله کشوری راه یافتند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =