سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

محفل شعرخوانی ملی «جان فدا» در استان البرز برگزار شد؛

پرواز ققنوس قدس از آشیانه اندیشه با یادی از سردار دل‌ها

مراسم جان فدا البرز

محفل شعرخوانی ملی «جان فدا» و مراسم رونمایی از کتاب «ققنوس قدس» در آستانه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کتابخانه عمومی امیرکبیر شهرستان کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان البرز، محفل شعرخوانی ملی «جان فدا» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت، با حضور علی معدنی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز،  شاعران برجسته کشوری و استانی، خانواده شهداء و جمعی از علاقه‌مندان به شعرخوانی در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امیرکبیر شهرستان کرج برگزار شد.

محمود یوسفی، رحمان نوازنی، عمران بهروج، الهام نجمی، پروانه علی‌پور، سیده فرشته حسینی و لیلا حضرتی از جمله شاعران حماسی و آیینی استان البرز بودند که در این محفل ادبی، سروده‌هایشان در وصف سردار دل‌ها را برای حاضرین خواندند.

در بخش دیگر این برنامه که با عنوان «ابر مرد» برگزار شد، علی داوودی و کاظم رستمی نویسندگان مجموعه ققنوس قدس نیز خاطراتی از نحوه نگارش این کتاب را بیان کردند و در ادامه قطعه شعری در خصوص سردار جبهه مقاومت و آزادگی حاج قاسم سلیمانی را برای حضار قرائت کردند.

تجلیل از مادر حجت‌الاسلام والمسلمین علی تمام‌زاده، شهید مدافع حرم استان البرز و اجرای نقالی حماسی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط دو عضو محفل ادبی کودک و نوجوان قاصدک شهرستان فردیس نیز از دیگر بخش‌های جنبی این محفل بود.

گفتنی است در پایان این محفل نیز کتاب «ققنوس قدس» با حضور علی داوودی و کاظم رستمی نویسندگان کتاب؛ علی معدنی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز و مادر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام والمسلمین علی تمام‌زاده رونمایی شد.

پرواز ققنوس قدس از آشیانه اندیشه با یادی از سردار دل‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 0 =