دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

با هدف گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلمانی صورت پذیرفت؛

برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت سردار دل‌ها در کتابخانه‌‎های عمومی خراسان‌رضوی

image-20230105104953-6.jpeg

ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های تربت‌حیدریه، بجستان، مشهد و کتابخانه‌های عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار و شهید باهنر شهرستان صالح‌آباد با برگزاری برنامه‌هایی متنوع، پذیرای اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های تربت‌حیدریه، بجستان، مشهد و کتابخانه‌های عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار و شهید باهنر شهرستان صالح‌آباد با برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی، نشست‌های‌ کتاب‌خوان و بصیرت و آگاهی با محوریت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پذیرای اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی شدند.

مسابقه «قهرمان عزیزم» در تربت‌حیدریه

مسابقه «قهرمان عزیزم» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت‌حیدریه برگزار می‌شود.

مسابقه بزرگ «قهرمان عزیزم» با محوریت زندگی و شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دو گروه سنی کودک و نوجوان از ۱۳ تا ۳۰ دیماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. این مسابقه در بخش های مختلفی همچون نقاشی، عکس نوشته، خطاطی و شعر برگزار خواهد شد و در پایان دی‌ماه به قید قرعه جوایزی به برندگان اهدا خواهد شد. 

آذر فرقانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه نسل کودک و نوجوان آمادگی درک و پذیرش ابعاد مخلتف زندگی و شخصیت شهید سلیمانی را دارند، گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی کودکان و نوجوانان، روحیه قهرمان‌جویی و الگویابی است که همزمان با رشد و شکل‌گیری هویت آن‌ها به وجود می‌آید.

وی افزود: اگر چه علاقه طبیعی کودکان و نوجوانان برای داشتن قهرمان و یک آرمان، راهنمای خوبی است؛ اما امروزه در بیان و کلام کودکان و نوجوانان کمتر نامی از قهرمانان و شخصیت‌های ملی هم‌ عصر خودشان به چشم می‌خورد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به لزوم معرفی قهرمانان بومی و واقعی برای کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: الگوپذیری کودکان و نوجوانان از شخصیت‌های غیرواقعی نشان می‌دهد که به عنوان متولیان فرهنگی این جامعه از عملکرد قابل قبولی برای ارائه الگویی مناسب و برگرفته از شخصیت‌ها و قهرمانان ملی ایران برخوردار نبوده‌ایم. آنچه که نیاز امروز کودکان در الگوپذیری است، آشنایی آن‌ها با قهرمانان امروز و دیروز سرزمین مادری‌شان همچون سردار سلیمانی ها، جهان‌آراها و ... است.

برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت سردار دل‌ها در کتابخانه‌‎های عمومی خراسان‌رضوی


مسابقات کتابخوانی «بیانیه گام دوم انقلاب» و «تن تن و سناباد» در بجستان

همزمان با هفته بصیرت  مسابقه کتابخوانی «بیانیه گام دوم انقلاب» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجستان برگزار می‌شود.

مسابقات کتابخوانی «بیانیه گام دوم انقلاب» اثر آیت‌الله سید علی خامنه‌ای ویژه دانشجویان و «تن تن و سندباد» اثر محمد میرکیانی ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجستان در دانشگاه‌ها و مدارس سطح شهرستان از تاریخ ۱۱ دی ماه الی ۲۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۰۹۰۵۵۲۸۵۷۳۱ از طریق پیام‌رسان بله فایل پی‌دی‌اف کتابها و سوالات مسابقات را دریافت کنند. شرکت‌کنندگان می‌بایست پاسخ سوالات را بصورت عددی ۱۰ رقمی از چپ به راست و از طریق پیام‌رسان بله و یا پیامک به شماره ۰۹۰۵۵۲۸۵۷۳۱ ارسال کنند.

جوایز مسابقه کتابخوانی «بیانیه گام دوم انقلاب» شامل ۳ کارت هدیه است. همچنین به ۵ نفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «تن تن و سندباد» نیز کارت هدیه به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت سردار دل‌ها در کتابخانه‌‎های عمومی خراسان‌رضوی

برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت سردار دل‌ها در کتابخانه‌‎های عمومی خراسان‌رضوی


مسابقه کتابخوانی «عمو قاسم» در مشهد

مسابقه کتابخوانی «عمو قاسم» با محوریت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد و با مشارکت کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسجد ۱۴ معصوم(ع) منطقه قاسم آباد شهرستان برگزار می‌شود.

این مسابقه با محوریت کتاب «عمو قاسم: بیست داستان کوتاه و آموزنده از زندگی و شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» اثر محمد علی جابری از  ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز شهادت سردار دلها آغاز و تا ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت نسخه الکترونیک کتاب به سایت fidibo.com مراجعه و برای دریافت نسخه چاپی عدد ۸ را به شماره ۰۹۱۵۱۰۴۰۰۶۸ ارسال کنند.

آیین اختتامیه مسابقه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مسجد ۱۴ معصوم(ع) منطقه قاسم آباد شهرستان مشهد برگزار خواهد شد.

گفتنی است، جایزه نفر اول مسابقه کارت هدیه ده میلیون ریالی است و به نفرات دوم تا یازدهم نیز هدایای فرهنگی اهدا می‌شود.

برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت سردار دل‌ها در کتابخانه‌‎های عمومی خراسان‌رضوی


نشست «بصیرت و آگاهی» در کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری

نشست «بصیرت و آگاهی» با هدف آگاهی‌بخشی عمومی به همت کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار برگزار شد.

در ابتدا بهاره کوشکی، فعال فرهنگی با بیان اینکه غفلت در تربیت دینی باعث بروز بسیاری از مشکلات و معضلات فردی و اجتماعی می‌شود، گفت: تربیت دینی افراد یک ضرورت است. در واقع والدینی که این مهم را در تربیت کودکان ونوجوانان خود نادیده می‌گیرند و یا به اهمیت کمتری به آن می‌دهند باید این مسئله را در نظر داشته باشند که بطور قطع در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهند شد.

وی با اشاره آسیب‌های استفاده فضای مجازی بر روی کودکان و نوجوانان، افزود: افزایش استفاده از فضای مجازی خطر قرارگرفتن کودکان در معرض محتواهای نامناسب همچون عکس‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌ها را افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر این مسئله باعث می‌شود تا غریبه‌ها و دشمنان با نشانه گرفتن این نسل آینده‌ساز علاوه بر آسیب رساندن به روح و روان، باعث بروز اختلالات اجتماعی و بلوغی در آنان نیز می‌شود.

کوشکی در ادامه توجه به تربیت دینی کودکان و نوجوانان را از عوامل موثر برای مقابله با این پدیده عنوان کرد و افزود: بصیرت و آگاهی موجب تعادل و ثبات روح انسان می‌شود و آسیب‌پذیری در برابر حوادث و عوامل تهدیدکننده را کمتر می‌کند.

گفتنی است در پایان این نشست، کتاب‌های «یک ون شبهه» اثر سیدمحمدحسین راجی توسط بهاره کوشکی، فعال فرهنگی و «هالیوود قالب‌ریز و شکل‌دهنده افکار و اندیشه‌ها» نوشته سیدهاشم میرلوحی نیز توسط سمیه باقری از اعضای کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری معرفی شد.

برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت سردار دل‌ها در کتابخانه‌‎های عمومی خراسان‌رضوی


نشست کتاب‌خوان «سردار سلیمانی»

نشست کتاب‌خوان با محوریت هفته مقاومت و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همت کتابخانه عمومی شهید باهنر شهرستان صالح‌آباد برگزار شد.

در این نشست کتاب‌های «خداحافظ سالار» اثر حمید حسام توسط علی شکری، مسئول کتابخانه عمومی شهید باهنر؛ «هزار جان گرامی» اثر ساجده ابراهیمی، توسط علی فیضی؛ «سردار دل ها» اثر گروه فرهنگی تقدیر، توسط محسن هنرو؛ «الغارات» اثر ابراهیم بن محمد ثقفی، توسط احمد عوض‌پور؛ «حاج قاسم» اثر نرجس شکوریان فرد، توسط محسن شکری و «مکتب حاج قاسم» اثر گروه محتوایی جوانان آستان قدس، توسط علی رستمی معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت سردار دل‌ها در کتابخانه‌‎های عمومی خراسان‌رضوی

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 3 =