یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

در ویژه‌برنامه «جان فدا» در استان قزوین مطرح شد؛

ضرورت معرفی شخصیت شهید سلیمانی با زبان شعر توسط شاعران

جان فدا

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین در ویژه برنامه ملی «جان فدا» در این استان با اشاره به ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی، ایشان را فدایی‌ترین فرد در بیان و عمل توصیف کرد و از شاعران خواست تا شخصیت این شهید را آنگونه که بود با زبان شعر به نسل امروز و آینده معرفی کنند.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، ویژه‌ برنامه ملی «جان فدا» به همت اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ و نشرآثار دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، حوزه هنری و سپاه صاحب الامر(عج) استان و با حضور گسترده مدیران و مسئولان استانی از جمله؛ سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج)؛ مهدی صباغی، شهردار قزوین؛ حجت‌الاسلام غلامحسن شهسواری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین و فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

سردار اتانی

در این مراسم، سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان داشت: زبان شعر عاطفی و احساسی است شاعران باید هر کدام با کلمات، جلوه‌ای از زیبایی‌های قاسم سلیمانی را به نمایش بگذارند.

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی فدایی‌ترین فرد در بیان و عمل بود و شاعران این شهید بزرگوار را آنگونه که بود به نسل امروز و آینده با زبان ماندگار شعر معرفی کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه شهید سلیمانی یک منطق و مکتبی است که تمام نمی‌شود و راهی است که همیشه ادامه دارد، گفت: نقاشان، شاعران، حماسه‌سرایان و تحلیل‌گران شخصیت حاج قاسم سلیمانی را تبیین کنند تا منطق این شهید را انتشار دهند.

 رفیعی‌آتانی یادآور شد: اهل مطالعه بودن و علاقه‌مندی به ادبیات و هنر از دیگر ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است و وصیت‌نامه‌ سیاسی و الهی ایشان گویای روشن این مطلب است.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی دشمنان را در میدان عمل ذلیل کرد و دوستان را بیش از گذشته متحد کرد که همین از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار به شمار می‌آید.

 فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: باید حضور نقش‌آفرین شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت، دفاع مقدس و قرارگاه قدس و ابعاد مختلف سیره و منش ایشان به همه مردم تبیین شود تا شناخت آنها از این شهید بزرگوار افزایش یابد.

در ادامه این مراسم، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: استان قزوین با سه هزار شهید از ظرفیت بالای ایثارگری برخوردار است و همچنین این استان از قدیم دارای شخصیت‌های برجسته علمی، ادبی و هنری بوده است که این اداره کل پرداختن به سیره و عمل این مشاهیررا در اولویت قرار داده است.

وی یادآور شد: موضوع ایثار و گونه های مختلف آن، یکی ازگسترده ترین بحث هایی است که مطالب فراوان و متنوعی را به صورت کتاب، مقاله و سخنرانی به خود اختصاص داده است. شهادت، اوج تعالی انسان است. در فرهنگ اسلام و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است. شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می نمایند و به جامعه ظرفیت روحی می بخشند و ضعف و سستی را از بین می برند.

محمدبیگی در پایان گفت: شهید قاسم سلیمانی یک فرمانده فداکار، شجاع و قدرتمند بود که تمام عمر ارزشمند خود را فدای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی کرد.

مدیرکل

در ابتدای این مراسم، محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز مطالبی پیرامون کنگره بین‌المللی شعر ایثار، نقش شعر در جامعه و شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد.

در  ادامه برنامه‌های مختلفی از جمله تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، اجرای گرود سرود ابن‌الرضا(ع) و نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی برگزار ‌شد.

تقدیر

تقدیر

گروه سرود

شعرخوانی

نمایشگاه کتاب

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 9 =