سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

میثم امیری در نشست نقد و بررسی کتاب «داغ دل‌ربا»:

حضور مردم سراسر کشور در تشییع پیکر سردار دل‌ها پرشور و خودجوش بود

نشست نقد و بررسی کتاب «داغ دل ربا» در کتابخانه زنده یاد روح اله رجایی

میثم امیری، نویسنده کتاب «داغ دلربا» در نشست نقد و بررسی این کتاب، با یادآوری حماسه مردم سراسر کشور در جریان مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، این حضور را پرشور، یکپارچه و خودجوش توصیف کرد.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، به مناسبت شهادت سردار دلها؛ نشست نقد و بررسی کتاب «داغ دلربا؛ روایتی از تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ایران» به همت مژگان حمیدپور؛ مسئول کتابخانه عمومی زنده یاد روح الله رجایی و با حضور میثم امیری، نویسنده اثر؛ میثم رشیدی مهرآبادی، منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در این کتابخانه برگزار شد.

حضور مردم سراسر کشور در تشییع پیکر سردار دل‌ها پر شور و خودجوش بود

میثم امیری، نویسنده کتاب «داغ دلربا» و برگزیده چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد در بخش مستندنگاری در ابتدای این نشست به معرفی اثرش پرداخت و گفت: روایت کلی «داغ دلربا» درباره تشییع ‌پیکر حاج قاسم سلیمانی در کشور، از اهواز تا کرمان است. یعنی سعی کردم خط سیر ورود پیکر حاج قاسم در کشور و شروع تشییع از اهواز تا مشهد و تهران و قم و کرمان را روایت و حس و حال مردم در همه شهرهایی که رفت را بازگو کنم.

‌ نویسنده اثر در ادامه سخنانش درباره سردار سلیمانی و جایگاه ایشان در میان مردم به عنوان سردار دل ها صحبت کرد و به شور و یکپارچگی آحاد مردم با جهت گیری های متفاوت در مراسم تشییع پرداخت و ادامه داد: حادثه عظیم ترور سردار تمام مردم را به خیابان ها کشاند بدون آنکه تبلیغاتی در این خصوص شود، مردم بطور خودجوش در این حادثه  حضور داشتند و در شهرهای مختلف شاهد حضور پر شور مردم از هر طیف و هر رده سنی بودم.

حضور مردم سراسر کشور در تشییع پیکر سردار دل‌ها پر شور و خودجوش بود

وی افزود: روایت «داغ دلربا» خلاف آمد عادت است، یعنی لزوما آن چیزی که مخاطب پیش‌بینی می‌کند، نیست و همه آن اتفاقاتی که در یک هفته تلخ بعد از سیزدهم دی‌ماه ۹۸ در کشور اتفاق افتاد، یعنی هم ماجرای تشییع ‌پیکر حاج قاسم، هم ماجرای کرمان و هم هواپیمای اوکراینی با هم تلفیق و در اثر گنجانده شده است و فکر می‌کنم این تلفیق توانسته نظر داوران را جلب کند. سعی کردم هیچ کدام از اتفاقات آن هفته فراموش نشود و همه آن‌ها روایت شود.

میثم رشیدی مهرآبادی، منتقد نشست در ادامه با تاکید بر عنوان و طرح شکیل کتاب به روایت صادقانه نویسنده در این کتاب اشاره کرد و گفت: این کتاب به تشییع شهید سردار قاسم سلیمانی در دی ماه ۹۸ در شهرهای مختلف کشور می‌پردازد و مخاطب را با خود در این سفرها همراه می‌کند. میثم امیری با قلمی روان در این کتاب سعی کرده است تا همه مخاطبان را با خود تا پایان کتاب نگه دارد و انگار که مخاطب در آن لحظات حضور دارد؛ نویسنده اثر پا به پای مردم در تشییع پیکر سردار در داستان حضور دارد و قلم ساده و شیوا نویسنده در کنار استعارات پنهان بر زیبایی این اثر افزوده است.

در پایان نشست نویسنده از جایگاه ارزشمند کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ و برقراری ارتباط بین نویسنده اثر و مخاطب تشکر و قدردانی کرد و نشست نقد و بررسی کتاب «داغ دل ربا» با تقدیر از نویسنده و منتقد اثر در کتابخانه زنده یاد روح الله رجایی به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 2 =