یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

کارآفرین آبادانی مطرح کرد؛

کتابخانه بهترین مکان برای معرفی هنر و کار خانوادگی ما بود

کتابخانه عمومی شهید حداد عادل شهرستان آبادان  (4).jpg

فرزانه نژاد عبداللهی، کارآفرین و یکی از اعضای کتابخانه عمومی شهید حداد عادل شهر آبادان، کتابخانه را دارای نقشی مهم در معرفی مشاغل خانگی دانست و از کتابداران کتابخانه شهید حداد عادل برای حمایت از او و برگزاری کارگاه حصیربافی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرزانه نژاد عبداللهی یکی از اعضای کتابخانه عمومی شهید حداد عادل شهر آبادان است که به همراه مادر خود به کار حصیربافی اشتغال دارد. ارتباط خوب کتابداران این کتابخانه با اعضاء باعث شد تا با آگاهی از توانایی‌های ویژه‌ او در حصیربافی، کارگاهی برای آشنایی عموم علاقه‌مندان به هنر و کار حصیربافی در کتابخانه عمومی شهید حداد عادل برگزار شود که با استقبال خوب مردم و به‌خصوص بانوان منطقه مواجه شد.

نژاد عبداللهی فعالیت خود در کار حصیربافی گفت: کار حصیربافی در خانواده ما یک شغل موروثی است که مادرم، مادربزرگم و همچنین پدران و مادران آنها به این کار مشغول بودند و من نیز از زمانی که چشم باز کردم با حصیر و حصیربافی آشنا شدم. به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن مواد اولیه حصیربافی در منطقه ما که از برگ درختان نخل تأمین می‌شود، حصیربافی یکی از شغل‌های خرد رایج در آبادان است. به‌خصوص برای خانم‌های خانه‌دار و خانم‌هایی که علاقه دارند یک کار و هنر را در خانه انجام دهند بسیار ایده‌آل است.

وی افزود: ما پس از چیدن برگ‌های درختان نخل، آنها را خشک می‌کنیم و به اشکال مختلف، برای تولید محصولات متنوع می‌بافیم. گاهی آنها را با همان رنگ طبیعی سفید و سبز برگ‌ها می‌بافیم و گاهی هم با خرید رنگ‌های مخصوص از بازار آنها را رنگ‌آمیزی می‌کنیم تا در محصولات حصیربافی تنوع و زیبایی بیشتری ایجاد کند. در نهایت در حصیربافی محصولاتی مانند زیرانداز، زنبیل، کیف، زیرقابلمه‌ای، جارو، گلدان و غیره تولید می‌کنیم.

این کارآفرین درباره نحوه شکل‌گیری کارگاه حصیربافی در کتابخانه عمومی شهید حداد عادل نیز گفت: به دلیل اینکه عضو کتابخانه عمومی شهید حداد عادل بودم و کتابداران این کتابخانه با توانایی من در حصیربافی آشنا بودند، کمک کردند تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همینطور نمایشگاه تولیدات‌مان، فعالیت‌ و میزان فروش‌مان را توسعه دهیم. من به همراه مادرم کارگاه‌های آموزشی را برگزار کردیم و مادرم به سایر بانوان علاقه‌مند به حصیربافی آموزش می‌دادند. همچنین از نمایشگاه محصولات نیز استقبال خوبی به عمل آمد و افراد بسیاری برای دیدن و خریدن محصولات ما به کتابخانه آمدند.

نژاد عبداللهی یادآور شد: ما پس از برگزاری این کارگاه بیشتر شناخته شدیم و از سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز قول حمایت گرفتیم. این موضوع باعث شد تا در سایر نمایشگاه‌های بزرگ در استان نیز از ما برای حضور و ارائه محصولات‌مان دعوت کنند که خوشبختانه فروش خوبی هم داشتیم. جا دارد از حمایت و همراهی خانم خالدی و آقای ربیعی کتابداران کتابخانه عمومی شهید حداد عادل تشکر کنم؛ چراکه زمینه آشنایی سایر مردم با حصیربافی و حمایت از ما را فراهم کردند.

وی در پایان با اشاره به علاقه ویژه‌اش به کتاب و کتابخوانی گفت: من از سن کودکی به کتابخوانی علاقه داشتم و در آن زمان عضو کتابخانه عمومی ثامن‌الائمه(ع) بودم و کتاب‌های زیادی به امانت می‌گرفتم. امروز هم که عضو کتابخانه شهید حداد عادل هستم یکی از مشتریان رمان و داستان‌های جنایی کتابخانه هستم. فکر می‌کنم ارتباط من با کتاب و کتابخانه باعث شد تا هنر و این کار خانگی ما بیشتر معرفی شود. به نظرم کتابخانه بهترین جایی بود که می‌توانستیم هنر و کار خانوادگی خود را به سایر مردم معرفی کنیم.

کتابخانه بهترین مکان برای معرفی هنر و کار خانوادگی ما بود

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 2 =