چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد؛

«هفت در هفت»؛ اجرای هفت برنامه جذاب در کتابخانه ابوریحان شیراز

برنامه های کتابخانه ابوریحان شیراز

کتابخانه عمومی ابوریحان، در هفت روز غیر تعطیل دهه فجر با هفت برنامه آموزشی فرهنگی به استقبال دهه فجر رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، کتابخانه عمومی ابوریحان شیراز، در ایام دهه مبارک فجر با برگزاری برنامه های آموزشی فرهنگی به استقبال علاقه‌مندان رفت.

روز دوشنبه ۱۷ بهمن، کارگاه آموزشی نجوم به همت کتابخانه ابوریحان و با همکاری فرهنگسرای نجوم برگزار شد. فرهنگسرای نجوم با برپایی چادر آسمان نما در سالن آمفی تئاتر کتابخانه، از ۵۰ نفر از اعضای کتابخانه و محله خیابان کارگر شیراز میزبانی کرد. این افراد در سه گروه و هر گروه به مدت نیم ساعت در چادر آسمان نما با پخش فیلم از شگفتی های آفرینش و دست ساخته های بشر در راه رسیدن به کهکشان ها آشنا شدند. به عنوان برنامه جانبی، این نوجوانان با کتابخانه و چگونگی عضویت و استفاده از منابع کتابخانه آشنا شدند.

روز سه شنبه ۱۸ بهمن، کتابخانه ابوریحان میزبان دو برنامه بود. دانش آموزان دختر متوسطه اول مدرسه مهندس منوریان در سه گروه ۴۰ نفره در ساعات ابتدایی صبح از کتابخانه بازدید کردند و پس از شنیدن صحبت های کتابداران به ارائه کتاب و برگزاری نشست کتابخوان مدرسه ای پرداختند.

«هفت در هفت»؛ اجرای هفت برنامه جذاب در کتابخانه ابوریحان شیراز

به همین مناسبت، نشست حلقه مطالعه و کتاب‌خوان کتابخانه ای با شرکت اعضای فعال کتابخانه برگزار شد. در این نشست، علی محمدزاده، غلامرضا مالک زاده، طاهره خدادادی، مرضیه شیرجنگ و علیرضا رحمانی به معرفی کتاب های «آلیس سرکش»، «کتابفروشی خیابان ادوراد براون»، «فرنگیس»، «انسان در جستجوی معنا» و «تاریخ ایران مدرن» پرداختند.

«هفت در هفت»؛ اجرای هفت برنامه جذاب در کتابخانه ابوریحان شیراز

روز چهارشنبه ۱۹ بهمن، مسعود محمدی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز و درمانگر، کارگاه مهارت های زندگی را با شرکت بیش از ۳۰ نفر از اعضای کتابخانه برگزار نمود. وی با استناد به مطالبی از روانشناسان بزرگ ارتباط اجتماعی را تشریح کرد و به معرفی هیجان اصلی و هیجانات ثانویه و چگونگی کنترل آنها پرداخت.

در پایان نیز در خصوص ضمایر خودآگاه و ناخودآگاه انسان توضیحاتی داده شد و هیپنوتیزم به عنوان یک تکنیک برای ورود به ضمیر ناخودآگاه بررسی شد.

عصر چهارشنبه ۱۹ بهمن نیز انجمن ادبی چامه با محوریت شعر نو و سپید کار خود را آغاز کرد. از برنامه های این انجمن آموزش عروض و قافیه و ارتقای شعر نو در شیراز عنوان شده است.

و در نهایت روز پنجشنبه ۲۰ بهمن، کودکان و نوجوانان هنرمند مهمان کتابخانه بودند و در کلاس نقاشی و طراحی پیشرفته شرکت کردند.

گفتنی است، در کارگاه طراحی، طراحی با سیاه قلم به نوجوانان و در کارگاه نقاشی، نقاشی با مدادرنگی به کودکان آموزش داده می شود.

«هفت در هفت»؛ اجرای هفت برنامه جذاب در کتابخانه ابوریحان شیراز

همزمان کارگاه «سواد مالی» به عنوان یکی از انواع سواد طبق معرفی یونسکو برای اعضای جوان و بزرگسال در کتابخانه برگزار شد.

علی محمدزاده در جلسه اول به تشریح سواد مالی و مفهوم سرمایه، هزینه و پس انداز پرداخت و با ذکر مثال های کاربردی توجه مخاطبان را به این مسائل جلب کرد.

جلسات بعدی این کارگاه با مفاهیم بازارهای سرمایه گذاری و ... ادامه خواهد داشت.

«هفت در هفت»؛ اجرای هفت برنامه جذاب در کتابخانه ابوریحان شیراز

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 1 =