شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

در راستای برگزاری «همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» برگزار شد؛

نشست مسئولان پژوهشی دانشگاه های یزد با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان

نشست مسئولان پژوهشی دانشگاه های استان با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد
نشست مسئولان پژوهشی دانشگاه های استان با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد

نشستی با موضوع «همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با حضور مسئولان پژوهشی دانشگاه های استان به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در کتابخانه مرکزی برگزار ‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد، نشست مسئولان پژوهشی دانشگاه های یزد با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با هدف استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در راستای معرفی مؤثر و مفید کسب‌وکارهای کوچک با حضور محمد محسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد؛ محسن حیدری، معاون آموزشی دانشگاه جامع  علمی کاربری یزد، سعید کیانمهر، مدیرامور پژوهشی دانشگاه پیام نور استان؛ زهره سرتیپ زاده نماینده پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یزد؛ محمود طباطبایی مدیرکل پژوهشی دانشگاه علم و هنر یزد، روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

محمدمحسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد در ابتدای این نشست بیان داشت: کتابخانه‌های عمومی در ابتدای تاسیس در ایران تنها دو نوع خدمت امانت کتاب و در اختیار قرار دادن سالن های مطالعه برای مراجعین را انجام می دادند در حالی که امروزه ما در کتابخانه های استان به ویژه کتابخانه مرکزی یزد بیش از ۳۰ نوع خدمت را به مراجعین ارائه می دهیم.

رفیعی به برگزاری  برنامه های متنوع آموزشی در سه ماهه تابستان امسال در کتابخانه های استان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر نهاد کتابخانه های عمومی کشور مجوز برگزاری هر نوع کار فرهنگی به جز موسیقی و تئاتر که شرایط و محیط خاص خود را می طلبد را در کتابخانه های عمومی می دهد. در تابستانی که گذشت نزدیک به ۱۳۰ کلاس مختلف اعم از آشپزی، خیاطی، عروسک سازی برگزار شده که محور بیشتر این برنامه ها نیز کتاب و آموزش کسب و کار بوده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد در ادامه ضمن اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف نهاد در راستای گسترش رویکردهای خود در کتابخانه ها، بیان کرد: دومین همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌وکار کشور در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد و دبیرخانه این همایش از تمام متخصصان، پژوهشگران و کتابداران در سطح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این همایش دعوت کرده تا آثار خود در قالب مقاله تا تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۲ در یکی از محورهای اعلام شده به دبیرخانه این رویداد بین‌المللی ارسال کنند.

رفیعی افزود: در راستای برگزاری این همایش تصمیم گرفته شد از مسئولان پژوهشی دانشگاه‌های مختلف دعوت شود تا با ترغیب اساتید و دانشجویان به تولید و ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش کمک کنند تا استان یزد در این همایش نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

در ادامه حامد عطارها، معاون امور کتابخانه های عمومی استان یزد نیز نکاتی را در زمینه محورهای این همایش ارائه داد و خواستار اطلاع رسانی این همایش در محیط های دانشگاه توسط مسئولان حاضر در این نشست شد. 

محسن حیدری، مدیر پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این نشست گفت: برای تبیین این همایش و استفاده از ظرفیت دانشگاه برای ارائه مقالات لازم است کارشناسان اداره کتابخانه ها در کلاس های درس رشته های مرتبط به این همایش حضور یابند و توضیحات لازم را ارائه دهند.

وی همچنین خواستار همکاری و تعامل بیشتر این دانشگاه با اداره کتابخانه ها در برگزاری دوره های علمی، پژوهشی و تحقیقی شد.

همچنین سعید کیانمهر، مدیر امور پژوهشی دانشگاه پیام نور به ظرفیت بالای پژوهشی این دانشگاه در زمینه این همایش اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور بیش از ده هزار دانشجو و ۱۳۰ هیئت علمی و ده واحد در استان یزد دارد که اداره کتابخانه ها می تواند در زمینه کسب و کار و کارآفرینی با رشته های مرتبط این دانشگاه تعامل و همکاری داشته باشد.

محمود طباطبایی نماینده واحد پژوهشی دانشگاه علم وهنر و زهره سرتیپ زاده نماینده پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست بیاناتی را در راستای تعامل و  همکاری در زمینه محورهای تحقیقی ارائه شده در این همایش ایراد کردند.

گفتنی است در پایان این نشست، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد از حضور مسئولان واحد های پژوهشی دانشگاه ها در این نشست تقدیر و با اهدای هدیه ای به رسم یادبود از آنها تجلیل کرد.

کسب-و-کار-کوچک-9-.jpg

کسب-و-کار-کوچک-8-.jpg

کسب-و-کار-کوچک-3-.jpg

کسب-و-کار-کوچک-10-.jpg

کسب-و-کار-کوچک-7-.jpg

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 14 =