سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

در جلسه با نمایندگان دانشگاه‌های اصلی چهارمحال‌وبختیاری مطرح شد؛

تعامل کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه‌ها منجر به تولید رویدادهای علمی منتج به عمل می‌شود 

جلسه اداره‌کل کتابخانه‌هاي عمومي استان با نمايندگان دانشگاه‌هاي اصلي چهارمحال‌وبختياري

جلسه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با نمایندگان دانشگاه‌های اصلی چهارمحال‌وبختیاری، با محوریت همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری، جلسه هم‌افزایی و جلب مشارکت علمی و اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها در همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با حضور احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و نمایندگانی از معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌های شهرکرد، آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی و فرهنگیان استان، روز دوشنبه ۲۱ فروردین‌ماه در محل سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

تعامل کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه‌ها منجر به تولید رویدادهای علمی منتج به عمل می‌شود 

 در این جلسه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تشریح اهداف و گستره فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پایگاه‌های اجتماعی، به نقش این مراکز مهم فرهنگی در توسعه و پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌ها نزدیک یک دهه است که با توسعه دامنه خدمات و فعالیت‌های خود در تلاش است  حوزه فعالیت کتابخانه‌ها را از انجام کارها و خدمات سنتی گسترش داده و با تبدیل آنها به پایگاه‌های اجتماعی، معنای جدیدی به خدمات کتابخانه‌ای بدهد و در همین راستا برنامه‌ها و بخش‌های متنوعی از جمله بخش تخصصی کودک و نوجوان، ارائه خدمات تحت وب، میز مرجع مجازی و دسترسی مجازی به پایگاه های اطلاعاتی برخی کتابخانه‌ها مثل کتابخانه آستان قدس رضوی و بسیاری خدمات جدید دیگر برای کتابخانه‌ها تعریف‌شده است و تلاش می‌کند با جلب همکاری و تعامل گسترده دستگاه‌های مختلف، جنبه گسترش خدمات را هر چه بیشتر ساری و جاری کند.

 وی به ایجاد رویدادهای علمی در کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌ و کارهای کوچک» از جمله برنامه‌هایی است که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد و تلاش ما این است که با جلب مشارکت اساتید، دانشجویان و صاحبان تجربه و علم در این همایش، بتوانیم به راهکارهای علمی و عملی برای حمایت از کارآفرینان بخش کسب و کارهای کوچک دست یابیم.

فرهادی افزود: کتابخانه‌ها و دانشگاهها دو ظرفیت با ارزش جهت تولید رویدادهایی علمی و کاربردی برای توانمندسازی افراد جامعه هستند؛ کتابخانه‌ها مرجع اشاعه اطلاعات و دسترسی به منابع علمی و آموزشی و دانشگاهها محل تربیت و آموزش قشر جوان و آینده سازان جامعه هستند و تعامل این دو مجموعه در کنار هم می تواند راهگشای آینده‌ای روشن برای فرداهای بهتر باشد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک شما ضمن تعریف رویدادی در خصوص این همایش بین‌المللی، از ظرفیت اطلاع رسانی و کمک‌های فکری و عملی دانشگاهها بهره گیریم.

تعامل کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه‌ها منجر به تولید رویدادهای علمی منتج به عمل می‌شود 
در ادامه نمایندگان پژوهشی دانشگاهها ضمن اعلام آمادگی جهت مشارکت فعال در این همایش، به بیان نکات و تجربیات خود در این خصوص پرداختند.                                                                

تولید منابع چندرسانه‌ای جهت اطلاع‌رسانی در فضای مجازی به‌منظور جلب مشارکت اساتید و دانشجویان، برگزاری جلسات تخصصی تشریحی در دانشگاههای استان توسط اداره‌کل کتابخانه‌ها به‌منظور توجیه جامعه مخاطب و استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری در این رویداد  از مهم ترین مباحث مطروحه در این جلسه بود.                                                                                                    

تعامل کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه‌ها منجر به تولید رویدادهای علمی منتج به عمل می‌شود 

تعامل کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه‌ها منجر به تولید رویدادهای علمی منتج به عمل می‌شود 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 2 =