پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

در جلسه با نمایندگان پژوهشی دانشگاه‌های  سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

همکاری کتابخانه های عمومی و دانشگاه به ایجاد کسب و کارهای کوچک بر پایه علمی کمک می کند

دیدار با معاونین پژوهشی دانشگاه های زاهدان

به منظور جلب مشارکت اساتید و دانشجویان برای حضور در همایش بین المللی «کتابخانه های عمومی و کسب  کارهای کوچک» ، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با معاونین پژوهشی دانشگاه های استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، با معاونین پژوهشی دانشگاه های سیستان و بلوچستان،دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان بصورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

زارعی ، در این دیدارها با اشاره به رسالت جدید کتابخانه های عمومی کشور گفت: با توجه به اینکه مخاطبین کتابخانه های عمومی از همه اقشار جامعه و در همه رده های سنی هستند ، این نهاد برنامه های آموزشی خود را بر سه محور ارتقای سواد سلامت اجتماعی، ارتقای سواد علمی و ارتقای سواد رسانه ای تدوین کرده است و در همین راستا و به منظور آموزش  وحمایت از مهارت های کسب و کارهای کوچک اولین همایش بین المللی «کتابخانه های عمومی و کسب وکارهای کوچک » را در تاریخ 25 و 26 مهر در مشهد مقدس برگزار خواهد کرد .

وی افزود : انتظار ما از دانشگاه ها  اطلاع رسانی و تشویق اساتید به ارسال مقاله و حضور موثر در این همایش است و امیدواریم که اهمیت این امر برای پژوهشگران تدوین گردد تا با همکاری  این اساتید و همکاری دانشگاه گام مهمی برای ارتقای سطح سواد اجتماعی و ایجاد کسب و کارهای خانگی برداریم .

زارعی ،با اشاره به تجربه موفقیت آمیز آموزش در کتابخانه های عمومی گفت: در شهرستان دشتیاری پس از برگزاری یک دوره کلاس آموزش سوزن دوزی در کتابخانه  اعضای حاضر در این کارگاه توسط خیرین بیمه شده و در یک کارگاه مشغول بکار شدند .

مدیر کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، همچنین برگزاری کارگاه آموزش خامه دوزی در منطقه سیستان را از دیگر اقدامات این اداره در راستای آموزش با هدف ایجاد کسب و کارهای خانگی در استان بیان کرد.   

مسئولین پژوهشی دانشگاه های سیستان و بلوچستان نیز در این دیدارها ضمن اعلام آمادگی جهت مشارکت فعال در این همایش، به بیان نکات خود در این خصوص پرداختند.   

همکاری کتابخانه های عمومی و دانشگاه به ایجاد کسب و کارهای کوچک بر پایه علمی کمک می کند

همکاری کتابخانه های عمومی و دانشگاه به ایجاد کسب و کارهای کوچک بر پایه علمی کمک می کند

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 6 =