چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

قصه گوی لرستانی:

«نهال امید» گامی بلند در مسیر کیفیت بخشی به خدمات کتابخانه های عمومی است

روز اول از مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید»

برگزیده مرحله منطقه ای جشنواره قصه گویی «نهال امید» از استان لرستان، برگزاری این جشنواره را گامی بلند در مسیر کیفیت بخشی به خدمات کتابخانه های عمومی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، الهام پریش از برگزیدگان مرحله منطقه دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید جشنواره قصه گویی «نهال امید» را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره از زمان شروع برگزاری شاهد حضور پرشور شرکت کنندگان و مخاطبینی بود که بسیاری از آنها با جدیت سعی داشتند علاقمندی خود را به این حوزه نشان دهند. این رویداد فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور می تواند گامی رو به جلو در عرصه قصه گویی در کتابخانه ها باشد و یک ظرفیت فرهنگی بزرگ است.

برگزیده منطقه ای استان لرستان با بیان اینکه قصه گویی از روی میل و علاقه، تصویرهای ذهنی و تجسم فکری را جهت می دهد و به تخیل قصه گو و شنونده دامن می زند، افزود: شرکت کنندگان در این دوره جشنواره از توانایی ها و تخصص لازم برخوردار بوده و این نشان دهنده سنجش و داوری درست و دقیق در تمامی سطوح جشنواره است و این موضوع زمینه تبادل تجارب ارزشمند شرکت کنندگان در جریان برگزاری جشنواره را فراهم کرد.

وی برگزاری جشنواره های فرهنگی از جمله قصه گویی «نهال امید» را گامی بلند در مسیر کیفیت بخشی به خدمات کتابخانه های عمومی دانست و اظهار داشت: فعال شدن هرچه بیشتر کتابخانه ها در زمینه فعالیت های فرهنگی، مسیر را برای حضور بیشتر مراجعه کنندگان و اعضا هموار کرد و برگزاری جشنواره قصه گویی زمینه کسب تجربیات و مهارت بیشتر کتابداران در ارتباط با کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه را فراهم می سازد.   

پریش در ارزیابی اولین و دومین دوره جشنواره قصه گویی «نهال امید»، برنامه ریزی و هماهنگی دقیق را نکته بارز دومین دوره برگزاری جشنواره عنوان کرد و گفت: ساختار کلی دومین دوره از جشنواره در سطح بالاتر و تخصصی تر از دوره قبلی بوده و حضور شرکت کنندگان توانمند سبب سخت تر شدن رقابت قصه گویان شد.

«نهال امید» گامی بلند در مسیر کیفیت بخشی به خدمات کتابخانه های عمومی است

مربی باسابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در پایان از خاطرات فراوان خود از سال ها قصه گویی برای کودکان گفت و جالب ترین خاطره خود را از جشنواره قصه گویی «نهال امید» اینگونه بیان کرد: در بخشی از مرحله استانی که به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی برگزار می شد، پس از اجرای بنده به علت مشغله کاری و حضور در محل کار فراموش کردم میکروفن را قطع کنم و برای دقایقی پس از اجرای برنامه، همچنان صدای بنده و شیطنت های شیرین و بامزه شاگردانم برای بینندگان جشنواره همچنان پخش شد و پس از تماس از سوی کارشناسان نهاد متوجه موضوع و قطع میکروفون شدم.

الهام پریش در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره قصه گویی «نهال امید»، گفت: این روزها علی رغم همه مشکلات و دغدغه های روزانه و شخصی، در حال آماده شدن جهت شرکت در مرحله کشوری قصه گویی هستم و امیدوارم بتوانم با برگزیده شدن در این دوره نیز برای استان لرستان افتخاری کسب کنم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 3 =