پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰

برگزیده مرحله منطقه ای دومین جشنواره قصه‌گویی نهال امید از استان سمنان:

آموزش‌های قصه‌گویی نهاد برای کتابداران بسیار تأثیرگذار و مفید بوده است

مریم مهرپویا از سمنان - روز دوم از مرحله نهایی دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید

مریم مهرپویا، برگزیده دومین جشنواره قصه‌گویی نهال امید در مرحله منطقه‌ای از استان سمنان، قصه‌گویی را عاملی مهم در بالا بردن سرانه مطالعه در کشور توصیف کرد و گفت: با نگاهی اجمالی به قصه‌های زیبای همکاران کتابدار، به خوبی متوجه می‌شویم آموزش‌های قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای کتابداران بسیار تأثیرگذار و مفید بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، مریم مهرپویا، برگزیده مرحله منطقه‌ای دومین جشنواره قصه‌گویی نهال امید در بخش صحنه‌ای از استان سمنان، در گفتگویی قصه‌گویی را عاملی مهم در بالا بردن سرانه مطالعه در کشور توصیف کرد.

مریم مهرپویا، کتابدار کتابخانه عمومی علامه طباطبایی گرمسار با اشاره به روند برگزاری این جشنواره گفت: معتقدم شعار این دوره قصه‌گویی که همان «نسل خوب، قصه خوب» است می‌تواند به قصه‌گو کمک کند تا ارائه بهتری داشته باشد و در واقع در ترویج فضایل اخلاقی با قصه تأثیرگذار باشد.

کتابدار کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهرستان گرمسار ضمن بیان اینکه شرکت در این جشنواره به ارتباط گیری موثر با کودکان کمک شایانی کرد، افزود: از آنجایی‌که رشد کیفی این جشنواره بسیار بالا بود، در این جشنواره یاد گرفتم هر فردی در هر کجا که با کودک سروکار دارد باید زبان او را که چیزی جز قصه نیست به خوبی آموخته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره تأثیر خوبی بر کیفیت خدمات‌دهی کتابداران به اعضا داشته است. قصه‌گویی در بالا بردن سرانه مطالعه در کشور به نحو چشمگیری موثر است؛ زیرا کودکان با شنیدن قصه ترغیب می‌شوند که به کتابخانه مراجعه کنند و بیشتر کتاب بخوانند.

مریم مهر پویا در بخش دیگری از صحبت‌هایش سطح این دوره قصه‌گویی و قصه‌گویان را بالا دانست و افزود: با نگاهی اجمالی به قصه‌های زیبای همکاران کتابدار، به خوبی متوجه می‌شویم آموزش‌های قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای کتابداران بسیار تأثیرگذار و مفید بوده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 0 =